Uitslapen en eindelijk weer dansen! - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu Uitslapen en eindelijk weer dansen! - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

Uitslapen en eindelijk weer dansen!

Blijf op de hoogte en volg Tosca

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Readington

De ochtend nadat mijn hostparents weer thuis waren, mocht ik gelukkig uitslapen, want zij hadden de kids zo gemist dat zij ze wel naar school deden. Was zo moe van de week dat ik pas om 1 uur wakker werd!! De rest van de week was wel gewoon werken, maar dan wel in de wetenschap dat ergens 's avonds de ouders weer thuis komen en mijn taak erop zit, gelukkig! Op vrijdagavond was mijn plan eigenlijk om weer te gaan dansen met Mia bij Caché, maar ik kreeg een smsje van mijn hostmom dat ze wat later thuis waren vandaag. Dat bleek zo laat te zijn dat het voor mij de moeite niet meer was om naar NYC te gaan, helaas. Toen ze thuis waren, hoorde ik dat ze gewoon samen uit eten geweest waren, dus had geen speciale reden ofzo. Ik wilde verdorie onderhand wel weer dansen!!
De volgende dag kon ik dan wel weer uitslapen en vervolgens naar Piel Canela! Eerst salsa level 1, toen bachata level 1. I khad van Mia gehoord dat Joe, de dansleraar die de salsa en bachata geeft die wij volgen, nogal boos geworden was vorige week, omdat er een aantal meiden hogere bachata level lessen genomen hadden, maar de lagere levels nog niet afgerond hadden en af en toe een ellenboog of wat dan ook in het gezicht van de danspartner zwaaiden. Ik had al wel besloten dat ik bachata level 2 gewoon wel ging doen, en wilde vanwege Mia's verhaal over Joe eigenlijk level 3 laten zitten. Ik werd echter gewoon de dansvloer opgesleurd door een man, en met een half oog op Joe, die knikte dat het goed was, heb ik toch level 3 maar genomen! Vervolgens na al dat dansen (van 3 tot 8!) zo moe dat we lekker naar huis gegaan zijn.
Zondag ook goed uit kunnen slapen en rond 12 uur onderweg naar... NYC natuurlijk, op naar Piel Canela voor Bachata, deze keer met Alejandro. De lessen beginnen meestal met individueel dansen, waarbij het vooral gaat op de pasjes: "footwork" noemen ze het. De tweede helft van de les is dan "partnerwork", waarbij je dus ook echt met een man danst, die om de zoveel tijd dan weer rouleren, zodat je niet vast komt te zitten met een vent die het niet kan en je ook de kans krijgt om ff te dansen met iemand die het goed kan. Af en toe doet Alejandro ook even mee als het hem uit komt, en dat is niet verkeerd ;) Het footwork van vandaag was wat anders dan die van Joe van gisteren. Er kwam bijvoorbeeld een "box" in voor. Die had ik nog nooit gedaan, maar ik ben niet vanaf week 1 bij Alejandro begonnen, dus hij begon gelijk te roepen: Als je dit niet bij kunt houden, heb je "no buisiness to be in this class"... Ik vond het een goede verdediging dat ik alleen de "dubble box" ken, van bachata level 2 :P Gewoon door gedanst, ging lekker verder. Terwijl Mia Rueda de Casino (is geloof ik Cubaanse Salsa) lessen deed, ben ik naar de danswinkel gelopen achter Times Square, om nu toch eindelijk maar een paar echte dansschoenen aan te schaffen, gelukt!
's Avonds was er weer een dance social bij Las Chicas Locas (LCL), waar ik eind vorig jaar ook al een keertje geweest was met Mia en Sanne. Deze keer alleen met Mia geweest. Was erg leuk, lekker gedanst. Ik kwam alleen af en toe iemand tegen die dan had gezien dat ik bachata level 3 nam, en dan allerlei zwaar ingewikkelde spins en turns ging proberen... Soms ging dat goed, soms wat minder :P