Princeton University and carnavalspreparations - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu Princeton University and carnavalspreparations - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

Princeton University and carnavalspreparations

Blijf op de hoogte en volg Tosca

21 Februari 2014 | Verenigde Staten, Readington

Vorige week maandagmorgen kreeg ik een mailtje van de mensen van Princeton University. Ik had me ingeschreven en aangemeld en alles, maar de courses die ik graag had willen nemen, zijn allemaal vol of op tijden dat ik aan het werk ben. Ik had me voor de course die ik het liefste wilde doen, psychology of language, op de wachtlijst laten plaatsen. Er waren echter maar 2 plekjes, dus ik had niet de illusie dat dat iets zou worden, tot ik deze morgen het mailtje kreeg dat er een plekje vrij gekomen was en dat ik mocht komen! Dinsdag even aan mijn hostmom gevraagd of dat kan, want ik zou dan op maandag en woensdag college hebben, maar op maandag komen de cleaning ladies en moet ik daar eigenlijk bij zijn, om te zorgen dat ze de tv niet mee nemen (neeh, grapje.. maar moet er tóch voor thuis zijn). Mijn hostmom was helemaal gelukkig dat ik naar Princeton kon, ze ging het wel regelen met de cleaning ladies. Dus gelijk betaald en geregeld en vastgezet dat ik de course ga volgen!
Woensdagmorgen dus meteen beginnen, want ik had vorige week en afgelopen maandag al gemist (hoewel één van die dagen sneeuwdag was, blijkbaar hebben ze dat zelfs op Princeton, en we hebben niet eens schoolbussen!). Ik kon de boel redelijk goed volgen, tenminste, waar ze het over had. Om nou te zeggen, ik weet ineens een heleboel meer over de psychologie van taal... nee, NOG niet.
Donderdag zat er vervolgens weer een sneeuwstorm aan te komen, die in het zuiden langs de eastcoast al veel schade had aangericht, en ook hier in de omgeving veel mensen zonder stroom had laten zitten (als ze nou die verdomde stroomdraden eens onder de grond zouden stoppen... maar dat schijnen ze niet te doen gewoon omdat dat geld kost, niet omdat het niet kan). Op het nieuws was te zien dat men boos was op de burgemeester van NYC dat hij de scholen open gehouden had, terwijl het zo'n chaos en ellende zou zijn, tja... Ik denk dat hij het zat was om steeds zijn kinderen thuis te hebben?
Vrijdag was het valentine's day, en toevallig op die dag had de 6-jarige zijn school studiedag, dus hij was vrij. Donderdag hadden we het wii balanceboard van zolder gehaald, dus de halve vrijdag ook op het balanceboard doorgebracht. Tussendoor had ik een pak speculaasbakpoeder gevonden, dus heb ik hartjesspeculaasjes gebakken. Ventje zelf wilde niet helpen, maar wilde ze wel effe proeven. Hij vond het maar raar smaken, zo kruidig, bleh... Ik vond ze smaken zoals ze horen, en had speculaas best gemist :)

Zaterdag was Mia behoorlijk druk met een vriendin uit Oregon en een piano diner, dus ben ik alleen naar Piel Canela gegaan. Joe was op dansvakantie in Peru ofzo, dus hadden we een andere teacher, een vrouw. Die had er flink de sokken in en joeg ff wat pasjes er doorheen, en aan het einde liet ze de mannen eens even zweten: We hebben nu 7 of 8 weken in deze cycle, we kennen inmiddels wat pasjes, hier is wat muziek, grab a partner and show me what you can do! Heel wat mannen stonden er behoorlijk stuntelig bij te kijken, van "goh, dus nu moet IK gaan bedenken wat voor pasjes?? En ook nog leiden?? En ook nog op de maat van de muziek??" Gelukkig probeerden sommige mannen er wel echt wat van te maken en gebruikten zelfs wat handbewegingen bij waarvan Joe altijd zegt dat dat is om indruk te maken op de vrouw (het wekte bij mij vooral lachbuien op, wat dan weer erg onaardig is, hij deed nog wel zo zijn best...).
Bachata lessen waren helaas afgelast, geen vervanging voor Joe te vinden daarvoor blijkbaar. Dus dan maar even wat rond geshopt, en vervolgens naar Brooklyn met de subway, op naar Spaanse Lucia! Ik had haar al sinds NYE niet meer gezien, dus was leuk om even bij te kletsen. Samen zijn we even boodschappen gaan doen, waarna Maria (ook Spaans, ergens in oktober of november mee door China Town gelopen met een hele groep meiden, daarna heel lang niet meer gezien) ook aan sloot. Met zijn 3en gekookt en gegeten, daarna ieder even gedoucht en zich opgetut, want we gingen stappen! Lucia had contact met een promotor van Empire Hotel (vlakbij Lincoln Center), via haar komt Lucia altijd gratis binnen en gratis aan drank. De promotor was vandaag niet aan het werk, maar we konden alsnog wel gratis naar binnen als we haar naam noemden. Het was een soort bar op het dak van een hotel, niet te hoog (iets van 15e verdieping ofzo). Het was niet heel druk, maar wel lekkere muziek. Binnen ontmoetten we nog twee vriendinnen van Lucia van wie ik de naam al weer kwijt ben (een Spaanse en een Italiaanse). Omdat we geen gratis drank konden krijgen, wat ze normaal altijd wel krijgen, was de Spaanse vriendin het om half 2 al zat en wilde ergens anders heen, begon de rest op te porren om te gaan. Lucia smste ondertussen met een of andere gozer die downtown in een bar was, en haar overhaalde om daar heen te komen. Het eindigde met de twee vriendinnen van Lucia die naar huis gingen, en Maria, Lucia en ik een een taxi naar die bar, terwijl die gozer al lang weg was uit die bar. Bar zelf was niet zo veel aan, wel leuk praatje gehad met een man uit Ierland die hier was voor zaken, hij was er maar een weekendje, dus ik heb hem gezegd dat als ie ooit nog eens terug is, ik hem wel een tour wil geven. De bar zelf was redelijk uitgestorven en/of dronken, dus om 4 uur maar met de subway naar Lucia gegaan, waar we lekker zijn gaan slapen.

Ik sliep op de kamer van Lucia, en Lucia en Maria in de guestroom. Ik werd rond 9 uur wakker van Lucia's hostkid (meisje van 3 jaar), die de kamer binnen kwam met een knuffelhondje en een doktersetje. Ze stond me uitgebereid uit te leggen dat de hond ziek was en zij ging hem beter maken en hij had een zere hiero en pijn aan zijn daaro en ...zzzz... goedemorgen! Weinig geslapen dus, maar hup, toch maar even douchen, en toen Maria en Lucia ook wakker en schoon waren, zijn we met zijn 3en naar een of andere luxe koffiezaak gegaan, waar ze allerlei heerlijke koekjes en taartjes hadden, dus wij zaten om 12 uur met chocomelk en lemon pie te ontbijten met de jetset van Brooklyn.
Om 2 uur begon de bachatales van Alejandro en ik had gister al geen bachata, dus ik wilde nu wel graag gaan. dat is zowaar gelukt, ik was op tijd en alles! Na bachata weer rueda de casino gedaan, dat gaat nu steeds een beetje beter. Mia zou er ook zijn, maar heb ik zowel bij bachata als rueda level 1 niet gezien, dus toch maar eens gesmst, Alejandro eens gevraagd of hij iets wist, later kwam Jonathan binnen maar hij had ook al geen idee... Dus na rueda level 1 zat ik mijn schoenen al aan te doen, ik hoefde nu toch niet op Mia te wachten terwijl zij rueda level 4 zou nemen en ik dan rueda level 2 zou kijken, maar Jonathan (teacher van rueda level 2) kwam naar mij toe, ik moest toch maar mee doen, vond hij. Ik vond ik principe van niet maar wilde wel kijken, dus ik met mijn gympen voor buiten al aan nog even gekeken bij rueda level 2. De cirkel was bijna compleet, er stond alleen één man zonder partner. Jonathan vroeg hem waar zijn partner was als grapje, waarop de man antwoordde: "ja, die zit daar op een stoel te kijken...." terwijl ie naar mij wees. Hoezo, groepsdruk? OKE, ik doe wel mee dan! Dus ik weer eens boven mijn niveau dansen, ik was daarna wel gesloopt. Het is wel leuk om zo veel nieuwe dingen te leren, maar het voelt toch eng. Bij rueda is het namelijk zo dat als ik de boel vernachel, dat de hele cirkel daar op een of andere manier wel een soort van van de leg is. Maar verder geen druk hoor, als je het maar goed doet ;)
Tijdens rueda kwam Mia ineens binnen met een vriendin. Ik dus Mia snel een knuffel geven en weer terug de cirkel in. Na rueda was ik echt gesloopt, zowel fysiek als mentaal. Plan was om met Mia even wat te gaan eten en dan naar LCL te gaan. Het eten is wel gelukt, maar Mia had dus haar vriendin uit Oregon bij zich, en die leek niet op mij te zitten wachten, dus na het eten ben ik maar naar huis gegaan in plaats van LCL. Was ook niet zo erg eigenlijk, want ik was echt kapot en had al 4 uur gedanst vandaag, zonder pauze.

Maandag zou eigenlijk een vrije dag zijn voor de kids (president's day), maar omdat er al zo veel snowdays geweest zijn, hebben de scholen besloten deze vrije dag in te trekken. Dat vond ik niet erg, want ik mocht weer naar Princeton vanmorgen. Weer alles kunnen volgen, wat meer op de theorieën en modellen kunnen letten die uitgelegd worden, zo lijkt het nog alsof ik ook echt iets leer enzo.
Dinsdag sneeuwde het weer eens. Er ligt inmiddels een halve meter sneeuw, mijn hostdad en ik zeiden al tegen elkaar "NOG meer sneeuw? past niet meer, waar willen ze het laten???", maar het viel toch. Gelukkig hadden de kids alleen 2 hour delay, waardoor ik nog wel heel even vrij had, maar niet zo veel.
Woensdag hield het op met vriezen, maar niet met neerslag, waardoor het nu regende. Das in principe wel lekker, want dan gaat de sneeuw nog eens een keer weg ofzo... In feite parkeer ik de auto nu nog redelijk ver van het gebouw vandaan waar ik college heb, loop ik ondertussen nog even langs de Starbucks, en loop vervolgens over de campus naar het juiste gebouw in 20 minuten. Dat was nu een droevig vochtige bedoening: sokken nat, natte tas (dat bekt zo lekker, vooral met natte T), campus nat, jas nat, alles nat. Tja, we zijn hier dan inmiddels gewend aan die $%# sneeuw, regen heb ik hier nog niet zo veel gezien. Anyway, class was wel leuk.
Vandaag was een rustige dag, nadat iedereen vanmorgen naar werk en school was, heb ik nog even "wat" geslapen (werd rond half 1 wakker) en de rest van de middag, tot de meiden thuis kwamen, mij bezig gehouden met het beluisteren van carnavalsmuziek en inpak- en to do lijstjes maken. Ik besefte vanmiddag, over precies een week sta ik op Detroit te wachten op het vliegtuig dat mij naar Nederland zal verschepen! Dat is op dit moment over een week nog steeds zo, want zal 6 uur daar moeten wachten, maar voor de mensen die mij een beetje kennen, die zullen weten dat ik mij prima een paar uurtjes op een vliegveld kan vermaken. Maar, dat is allemaal volgende week pas. Morgen nog een dagje werken, za en zo dansen, ma t/m wo nog werken en donderdagochtend vertrekken! Mijn hostdad heeft mijn koffer gefikst die stuk was, dus dat is ook een probleem minder, ik heb er zin an!

• 21 Februari 2014 - 18:48

Monique:

Valentine's day....snowday....president's day....working day....snow delay day... dancing day.....Princeton day....rainy day... wetwetwetday....drinking day...every day Starbucks day...
    en natte tas is met een natte T en ook nog met een slissende ssss :-)
    Kom maar effe naar huis voor een paar sunny days!

• 21 Februari 2014 - 19:57

Tosca :

hahaha jammer dat er hier geen "like" knopje onder de reacties zitten... Maar ik kom inderdaad wel ff kijken of jullie daar misschien wat sunny days over hebben, want we hebben hier veel verschillende dagen, maar de sunny days zijn tijdelijk uit het assortiment :(