carnavalskriebels - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu carnavalskriebels - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

carnavalskriebels

Blijf op de hoogte en volg Tosca

18 Maart 2014 | Verenigde Staten, Readington

Alllereerst SORRY dat ik zo lang niets meer geplaatst heb, er kwamen wat carnavalsvoorbereidingen, carnaval zelf en recovery van carnaval voorbij... Maar ik zal in ieder geval even proberen de week voor carnaval te beschrijven.
De vrijdag na mijn laatste verslag is er niets bijzonder meer gebeurd. Gewoon een rustig dagje gewerkt en vroeg gaan slapen. De volgende dag had Mia namelijk 's morgens haar auditie voor haar piano master aan de NYU en ik had afgesproken met haar om daarna samen wat te shoppen. Mia was al op Union Square aan het shoppen en toen ik aan kwam op Penn station besloot ik Broadway naar beneden te lopen, omdat het zo lekker weer was (12 graden én zon!). Na wat rond shoppen zijn we naar Piel Canela gegaan waar ik zoals altijd op zaterdag salsa, bachata 1 en bachata 2 genomen heb. Bachata 3 heb ik maar niet gedaan, maar wel gekeken. Vond het niet erg dat ik hem zelf niet deed, want ze begonnen aan allerlei dips en het rondgooien van vrouwen, daar ben ik niet zo voor...
De volgende dag ook weer gedanst. Deze keer eerst bachata gedaan, toen rueda de casino 1. Daarna was ik bezig met mijn schoenen aan te doen en er vandoor te gaan, toen er in de cirkel van rueda 2 één vrouw te kort kwam. Toen de teacher aan de man zonder partner vroeg voor de grap waar zijn partner is, zei ie: "die zit daar, haar schoenen aan te doen" en wees naar mij... OKE, ik doe wel mee! Was alleen wel dodelijk vermoeiend, vooral omdat het heeeeeel veel nadenken is wat die nietszeggende Spaanse uitspraken zijn en welk pasje er bij kan horen enzovoort. Daarna in een Ierse pub even wat gegeten met Mia en een vriendin van Mia die uit Oregon op bezoek was. Vervolgens gingen zij nog wel naar Las Chicas Locas, maar ik was te moe en moest een beetje energie besparen voor komend weekend, dus ik ben maar naar huis gegaan.
Het kriebelde al weken een beetje van whoehoee, ik ga carnaval vieren, ik ga naar huis, maar vanaf maandag werd het erger en was ik ook niet meer zo gefocust tijdens werken enzo. Ik ben de dag doorgekomen en was 's avonds wel blij met karate, wat basically betekent dat ik een uurtje stil op een stoel zit en bij kon komen. Van zenuwachtig zijn word je tenslotte ook best moe ;)
Dinsdag werden de kriebels alleen maar erger, wel goed om te blijven werken, heb ik ook af en toe wat anders om aan te denken. En 's avonds dan geen karate, maar gelukkig wel mijn hostparents die vroeg thuis waren.
Woensdag was bijna niet meer te doen, ik wilde NU dat het morgen was! 's avonds na karate nog even wat gedronken met Chaya bij Starbucks en haar gelijk nog even gevraagd of ze nog wat toe te voegen had aan mijn Nederlandse boodschappenlijstje. Daarna begonnen met mijn koffer in te pakken. Er hoefde eigenlijk niet zo veel mee, want het enige wat ik in Nederland zou gaan doen, was thee drinken met familie en carnaval vieren. Dus mijn winterjas enzo maar in mijn grote koffer gedaan, laptop in het kleine koffertje, tas met té veel rotzooi in het kleine koffertje.Rond half 2 was ik klaar met inpakken en dus klaar voor de grote reis van morgen!

• 03 April 2014 - 16:02

Monique:

En in Nederland waren de voorbereidingen in volle gang om je gastvrij te ontvangen en 'de jongens' waren natuurlijk ook druk met de voorbereidingen voor carnaval.... :)