Er mag gezwommen worden! - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu Er mag gezwommen worden! - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

Er mag gezwommen worden!

Blijf op de hoogte en volg Tosca

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Readington

Afgelopen zaterdagochtend was het al lekker warm toen ik wakker werd, de voorspelling was: lekker warm en zonnig weer. Ik heb de trein van 10:47 uur op Short Hils genomen, ben vanaf Penn Station door 34th st. naar de Hudson gelopen en heb daar heerlijk zitten ontbijten in de zon. Ik wist van vorig jaar nog dat er ergens aan de Hudson een vliegdekschip met een parkje op de pier ernaast was, dus die heb ik even gegoogeld: hij moest rond 44th st. zijn. Dat klopte, maar helaas was het parkje dicht in verband met een of ander evenement. Net 2 minuten voordat ik het parkje uitgestuurd werd (of nou ja, ik kwam er eigenlijk niet eens in) er kwam een wat ouder koppel UIT het parkje gelopen, die me vertelden dat het een heel leuk gratis evenement was met goed gratis eten, enz. Zij zijn blijkbaar beter in door de beveiliging heen glippen dan ik...
Het was nog steeds zonnig en dan is het erg leuk om langs het water te lopen (ook al wil je ECHT niet in de hudson zwemmen, er hangen zelfs bordjes dat je de vissen die je daar vangt, niet kan eten vanwege de afvalstoffen die in de Hudson zitten).
Ik ben vanaf 44th st. naar beneden gaan lopen, en onderweg kwam ik gelukkig allerlei parkjes op pieren tegen, net als die bij het vliegdekschip. Hier en daar ben ik op bankjes gaan zitten, heb een boel foto's gemaakt, heb genoten van de zon, heb zelfs nog even een tijdje staan kijken bij het skatepark (à la Rocketpower, voor degene die de cartoon kennen). Hoe verder ik naar beneden (tja richting het zuiden, zo noemen ze dat, downtown, naar beneden....) liep, hoe meer wolken er toch kwamen en hoe donkerder de lucht werd. Het zou om 16 uur gaan regenen, dus ik zou als het een beetje mee zit het bovenste puntje van de battery park promenade goed moeten kunnen halen, maar wolken kunnen geen klokkijken: het begon om 3 uur ineens keihard te plenzen... Ik was toevallig op Houston St., en precies bij 12th Av (de avenue naast het Hudson River Park waar ik dus liep) loopt Houston St. onder een gebouw door. Daar heb ik een tijdje staan schuilen en kijken naar en lachen om de mensen die door de regen liepen/renden/struikelden. Dat totdat ik bedacht dat het misschien wel niet zo snel zou stoppen met regenen, dus dat ik er ook door zou moeten... Gelukkig zit er dan wel weer een subway station op Houston St. dus de subway naar 42th St. genomen. Met dit weer kan je maar beter binnen zijn, dus ik besloot naar de bioscoop te gaan. Een tijdje geleden had ik de film Divergent in de bioscoop gezien. Vond het zo'n goeie film en vooral interessant verhaal, dat ik besloot de boeken op mijn e-reader te zetten (is een serie van 3 boeken). Ik ben toen op zondagavond begonnen met lezen en donderdagochtend heb ik het derde boek uitgelezen. Vond het voor deze zaterdag om de film nog een keer te zien, nu met alle kennis uit de boeken. Ik ben er achter dat het nog steeds een goeie film met een interessant verhaal is. Na de film vroeg naar huis gegaan.
Mijn hostparents zouden dit weekend samen romantisch een weekendje naar NYC en ik zou 's avonds en de volgende dag oppassen, maar ze besloten het nachtje weg niet te doen, waardoor ze alleen op zondag weg waren. Kwam er op neer dat ik dus zaterdagavond niet thuis hoefde te slapen, als ik maar zondagmiddag er was voor de 6-jarige. Ik heb wel thuis geslapen en was er 's middags. Het was heerlijk weer, dus besloten we na even wii spelen binnen, om eens te kijken of het zwembad warm was. Het zwembad is nog koud kan ik jullie vertellen. Er is wel verwarming, maar het is nogal wat om een heul zwembad warm te houden, dus besloten we de hottub (ik wil steeds huttob typen, klinkt ook wel leuk) uit te proberen, die wél warm was. Dat hebben we aardig lang vol gehouden. 's Avonds heb ik hamburger helper gemaakt. Dat is een soort wereldgerecht, maar omdat de Amerikanen nogal van Amerika houden, hebben ze dan ook alleen Amerikaanse gerechten in de serie, waaronder veel pasta (mac&cheese!), en wat dingen met kip. Ik heb macaroni met cheesburgersaus gemaakt uit de serie.
Maandag was het nog altijd lekker weer (29 graden en wel in Celsius!), dus nadat de kinderen richting school waren, heb ik mijn bikini aangetrokken, ben eerst eens 3 kwartier baantjes gaan zwemmen en heb daarna heerlijk naast het zwembad gelegen, lekker - lekker in de zon!
Maandag kwam de 6-jarige van de bus naar me toe gesjokt, of ik hem op wilde tillen. Ik heb hem naar huis gedragen, waarbij hij op mijn schouder in slaap viel, aaaaahhhh.... Hij heeft het sowieso af en toe erg benauwd (soort astma) en hij heeft hooikoorts, het was warm vandaag. Alles bij elkaar werd hem wat te veel en hij heeft de hele middag geslapen, was niet wakker te krijgen, erg duf toe hij wakker was, arm ventje.
Maandag- op dinsdag had de 6-jarige een zware nacht en hield daarbij dan ook het hele huis wakker. Dinsdag overdag bleef hij dan ook thuis, maar hij voelde zich gelukkig een stuk beter.
Dinsdagavond ben ik naar Mia toe gegaan. Afgelopen twee weekenden had zij haar ouders en grootouders op bezoek, dus heb ik haar helemaal niet gezien, en vandaag is ze vertrokken naar LA om Lucia op te zoeken die daar voor 3 maanden woont met haar hostmom en hostkid. Dat betekent dat we elkaar zo lang niet zouden zien, dat we besloten om door de weeks nog even af te spreken. We zouden samen ergens gaan eten, maar ik had onderweg naar Mia al bij de Panera Bread een kop soep op, en zij had al een beetje met haar hostkids gegeten, dus zijn we naar een klein restaurantje bij haar in de buurt gegaan en hebben al bijkletsend een bord patat gedeeld. We waren er echt aan toe om even bij te kletsen. Wat heeft zij allemaal gedaan met haar ouders, hoe vonden ze het, wat heb ik de afgelopen 2 weken gedaan, even over BMCC verteld, en ineens is het laat... Gauw naar huis, want morgen weer gewoon werken.
Woensdag was het ventje weer helemaal beter, dus kon ik even een beetje bijslapen 's morgens, de was doen die ik gister niet kon doen, het huis een beetje strak trekken.
Gister ook prima gewerkt. Het weer was wat minder: Ken je in Burgers Zoo dat tropisch paradijs met bomen en struiken en water en vogels en eettentjes en zo'n klamme, vochtige warme tropische sfeer? PRECIES zulk weer was het gisteren buiten! Mooi punt van zo'n huis als die waar de familie en dus ik woon, is dat het verwarmingssysteem ook koude lucht kan blazen en ik op mijn kamer een eigen thermostaat heb (dat hebben ze niet allemaal hoor), dus het was uit te houden.
Vanmorgen maar eens "huiswerk" voor BMCC gedaan. Ook eigenlijk weer onnozel: krijg je tijdens de eerste class een papiertje met 14 opdrachten, je moet er eentje uitkiezen die dan je individual project wordt, en die in de laatste class aankomende zondag presenteren (HELP!). Alleen zijn de opdrachten die op het papiertje staan, allemaal opdrachten over informatie die we tijdens de classes al plenair verwerkt hebben. JE LEERT ER DUS NIKS VAN, en als je het presenteert, DAN WEET DE KLAS HET OOK AL! Stom.
Maar goed, daarna even een paar afleveringen GTST gekeken. Ondanks dat ik het wel probeer bij te houden, loop ik altijd minstens een week achter, en nu meer dan een maand, dus altijd wat te kijken! Ondertussen waren de schoonmaaksters boven bezig, dat blijft een luxe waar ik niet aan kan wennen hoor....
Anyway, nog een paar uurtjes werken en dan heb ik weer weekend (nou ja, morgen een dagje vrij, zondag gruwelijk vroeg op voor de laatste BMCC class, maar tis tenminste in NYC). Goed weekend aan iedereen in NL (oké, en Marokko en London, verder heb ik op het moment geloof ik geen buitenlandse lezers, toch?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 41400

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: