Plannen - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Tosca - WaarBenJij.nu Plannen - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Tosca - WaarBenJij.nu

Plannen

Blijf op de hoogte en volg Tosca

03 Augustus 2013 | Nederland, Montfoort

Ik heb vanavond een eigen waarbenjij.nu aangemaakt, zodat ik alles en iedereen die dat wil zijn, een beetje op de hoogte kan houden van wat iedereen noemt "mijn plannen voor Amerika"... Nu zal ik die plannen een beetje beperkt houden tot plannen voor MEZELF IN Amerika, en er aan toevoegen wat ik doe en gedaan heb, eventueel met wat fotootjes, mocht daar behoefte aan zijn van auteurs- dan wel lezerszijde.

Om te beginnen, hier een lijstje met plannen:

1. Op deze pagina zal ik proberen een beetje bij te houden wat voor avonturen ik zal gaan beleven in de USA tijdens mijn verblijf daar. Dit plan geldt voor het komende jaar en gaat NU in, in de aanloop naar de USA die ik aan het nemen ben (en al vanaf maart bezig is, maar deze aanloop is volkomen oninteressant).

2. Aankomende vrijdag zal ik een weekje op vakantie gaan naar Mallorca met Mariska en Hend! Geen nadere uitleg nodig.

3. Op 19 augustus stap ik met mijn paspoort en allerlei aanvraagformulieren de Amerikaanse ambassade in Amsterdam binnen, om een poging te doen een J1-visum aan te vragen. Dat is een visum voor 'exchange visitors', want het au pair programma van Au Pair in America (APiA) is in feite een cultuuruitwisselingsproject waarbij je wat zorgt voor de kinderen binnen het gezin waar je een jaar onderdak hebt, en je daarnaast nog wat studeert of iets dergelijks.

4. Als alles mee zit (met name de visumaanvraag), dan zal ik op 9 september op een nader te bepalen tijd het vliegtuig instappen richting New York City (NYC) voor mijn introductiedagen op het werk van een au pair. Op 12 september zal ik naar mijn hostfamily gaan in Chatham, hier later meer over.

Volgens mij zijn jullie hierbij voldoende op de hoogte gebracht. Volgend berichtje wordt verwacht zodra het visum binnen is!

Xx Tosca

  • 08 September 2013 - 23:49

    Ada Beerthuizen:

    Tosca, ik wens je een goede reis en daarna een heel fijne tijd in Amerika. Ik blijf je volgen via deze site. Hartelijke groet, Ada Beerthuizen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 21264
Totaal aantal bezoekers 41429

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: