NEW YORK'S EVE - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu NEW YORK'S EVE - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

NEW YORK'S EVE

Blijf op de hoogte en volg Tosca

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Readington

Maandagmorgen nog één dagje werken, terwijl zo'n beetje de hele familie thuis is, vaders en moeders soms wat klusjes doen als boodschappen en brieven posten. Ergens 's morgens vertelde ik mijn hostmom over het jurkje dat ik gekocht heb voor New Year's Eve (ik blijf steeds maar zeggen New Yorks Eve, dus we korten hem gewoon af tot NYE). Vervolgens begonnen zij en de 14-jarige over hoe ik de outfit dan af ga maken, met name de schoenen. Ik ben in principe niet naar dit land verhuisd met het idee chique schoenen veel te gebruiken, dus die liggen thuis netjes in een doos op zolder bij mama in Nederland, dus dat was nog wel een issue. Mijn hostmom besloot het een familiemissie te maken mij schoenen te vinden, dus die middag was het plan om eerst schoenen te kopen voor mij en dan naar de bioscoop in de mall te gaan, die ene waar je ook kan eten. Helaas was de film waar ze naartoe wilden, uitverkocht. Gelukkig heeft de 14-jarige prachtige schoenen voor me gevonden die ook nog pasten en binnen de juiste prijsclasse vielen, missie geslaagd. Toen zijn we maar uit eten geweest, je moet toch wat...
Dinsdag heb ik 's morgens nog even een paar panty's gekocht (die zijn hier gewoon niet makkelijk te vinden, en voor mij is een panty standaard één-keer-gebruiken-en-het-kan-weg, en ze zijn hier nog duur ook). Paar oorbellen erbij, thuis douchen en klaar maken, jurkje, schoenen, panty's, chique tasje, alles ingepakt en gaan! Ik ging op weg naar Short Hills, heb daar de trein zoals gewoonlijk naar NYC gepakt en mijn missie voor de middag was de kaartjes van Mia en mij voor het feest van 's avonds op te halen, dat moest voor 17 uur, maar er zou een lange rij staan, dus ik was er al 4 uur. Mia moest die dag nog werken, dus zij kwam pas om 6 uur. Toen zij er eenmaal was, zijn we samen met de subway naar Lincoln Centre gegaan, waar het New Year's Eve concert van Igudesman & Joo was met het New York Philharmonic orkest. Dat zijn twee mannen, de een op piano en de ander op viool, machtig goed, onwijs muzikaal, show vol humor, het was geweldig. Toen dat afgelopen was, belde Spaanse Lucìa. Ik vrolijk opnemen: "Hola!", ze begint vervolgens een heel verhaal in het Spaans te poekelen... Euh, Mia, neem jij dit maar even. Bleek dat Lucìa probeerde te vragen waar we waren en hoelaat we op het feestje aan zouden komen, dus wij snel de subway naar 34th st. In een grote cinema daar was de party waar ik de kaartjes voor gehaald had. Spaanse Lucìa was er dus ook, en Dani (een vriendin die ook mee naar Madame Tussauds geweest was), Mia dus, en een paar vriendinnen van Lucìa en Dani die wij niet kenden. Om 12 uur is het hier in principe traditie dat ie iemand zoent, maar dan ook écht zoent. Wij zagen dat allemaal niet zo zitten, aangezien we er verder eigenlijk niemand echt kenden, dus om 5 voor 12 hebben wij elkaar met zijn 4en opgezocht, hebben de armen om elkaar geslagen en met elkaar afgeteld, filmpjes gemaakt, veel gelachen, een beetje gedanst, ik had het stappen gemist. Iets met een Braziliaan waar ik verder niet over uit ga wijden, en om 2 uur was het feestje afgelopen. Met de kaartjes die wij hadden, konden we nog naar een afterparty "ergens downtown Manhattan". Mia voelde zich niet zo lekker (en dat had niks te maken met de open bar van de party in de cinema) dus zij ging naar huis, en ik bleef met Lucìa en Dani en een gozer die met ons mee liep vanaf het feestje, over. Ons plan was om naar de afterparty te gaan, het probleem echter was, dat we niet wisten waar die was en Dani behoorlijk dronken en Lucìa een beetje dronken was. Het kwam er op uit dat we uptown richting Times Square liepen arm in arm met zijn 4en, roepend tegen iedereen die we tegen kwamen "HAPPY f*cking NEWYEAR!!" Gelukkig konden de mensen op straat dat wel waarderen, er werd vrolijk terug geroepen, we hadden wel lol. Toen we op 42 st kwamen, waren we het zat (haha, zat..) en hadden we het koud. De meegenomen gozer van de party zag een club en bood aan ons daar binnen te krijgen. Hij betaalde netjes $60,- om dat te laten slagen, kocht wat drankjes voor ons, waarna we eens goed om ons heen keken. Bijna iedereen mannelijk, bijna niemand een shirt aan, al die gozers belachelijk knap... Heeeeee, gaybar! Na een half uurtje ons vermaken daar, begon de meegenomen gozer van de party Dani te zoenen terwijl Lucìa probeerde iemand te bellen die ons kon vertellen waar de afterparty was ( I know, chaos...), dus renden ze allebei naar buiten, en kon ik kiezen: die gozer wat geld geven, omdat hij zo veel geld had gegeven, of achter mijn dronken vriendinnen aan... Sorry gozer! De doormen wilden gelukkig wel een taxi voor ons aan houden, Lucìa had gevonden waar de afterparty was, en daar ging ik, mijn eerste taxiritje in een ECHTE New Yorkse yellow cab! In de rij van de club van de afterparty was de challenge om Dani wakker te houden zodat we in ieder geval binnen kwamen, en eenmaal binnen viel ze onmiddellijk op een bankje in slaap. Lucìa en ik hebben het nog wel even naar ons zin gehad, waarna we de subway naar haar huis hebben genomen. Haar hostfamily zit nog in Londen bij haar hostmoms family, dus ik heb vanaf 6 uur heerlijk in het bed van Lucìa's hostkid geslapen!
De "volgende dag" kwam Dani om half 11 de kamer binnen gelopen, zich afvragend of ze misschien dronken was gisteravond... Lucìa kwam ook binnen met wat gaten in haar geheugen en een behoorlijke kater, dus we hebben met zijn 3en nog eens even de hele avond doorgesproken. Vervolgens zijn we naar de Starbucks gestruind voor de nodige koffie en wat ontbijt, en daarna ben ik naar huis gegaan, waar ik de rest van de dag lekker niks gedaan heb.

Donderdag was het alweer tijd voor de kids om naar school te gaan, ze doen hier niet aan 2 HELE weken kerstvakantie. Donderdagochtend heb ik, toen de kids naar school waren, dus nog even flink uitgeslapen en de rest van de dag had ik het ook vrij rustig, omdat mijn hostdad nog altijd thuis was. 's Avonds nam mijn hostmom mijn hostdad uit eten, dus heb ik wat eten gekookt, maar mijn hostparents waren op tijd terug om de 6-jarige op bed te leggen.
Vrijdag waren de scholen al weer dicht met als reden, de sneeuw en de kou... Dat kwam er op uit dat mijn hostparents allebei thuis waren maar wel vanuit huis werkten en ik de hele dag, met af en toe een kwartiertje pauze, de 6-jarige vermaakt heb met wii-en, lego, Skylanders, Youtubevideo's kijken, nog meer lego, enz...
Gisteren was het EINDELIJK weer eens tijd om te gaan dansen bij Piel Canela! Eerst even uitgeslapen, snel ontbeten en toen met de trein naar Penn Station met Mia. Zij nam Salsa level 2 terwijl in nog even wat bankzaken ging regelen, waarna ik om 3 uur ook naar de dansschool ben gegaan, voor eerst Salsa level 1, toen Bachata level 1, daarna vond ik dat ik Bachata level 2 op zijn minst ook wel kon proberen (de mannen leiden, het is een kwestie van kunnen volgen en een beetje snappen en onthouden hoe de pasjes en dingen heten, en dat lukt tot nu toe wel aardig) en na Bachata 2 heeft Mia mij overtuigd dat ik op zijn minst Bachata level 3 ook wel kon proberen. Dat heb ik gedaan en eigenlijk prima volgehouden. Misschien was die nog wel het leukst, in die class kunnen de mannen inmiddels ook echt een beetje leiden en je de juiste richting in duwen, je helpen enzo. Er zat zelfs een leuke dip in het programma, waarbij de man de rug van de vrouw laag vast houdt, door zijn knieën gaat en de vrouw zich zo ver als ze kan/durft achterover gooit, awesome om te merken dat dat ook echt lukte!! Al deze lessen werden door Joe gegeven, de eigenaar van de dansschool. In principe is het idee dat je een level 1 cycle van een dans helemaal volgt en dan door gaat naar level 2, en level 1 mag blijven doen, dus Mia en ik verstoren Joes ideeën behoorlijk, maar hij kwam vandaag na afloop van bachata 3 naar me toe: "Heey, you stayed all day and did great, way to go!" Dus ik denk dat, zolang we het een beetje bij kunnen houden, we dit wel zo mogen blijven doen, awesome!
Na bachata 3 was het tijd om snel naar huis te gaan, om nog even mijn hostparents te kunnen zien en de laatste dingen voor de komende week door te spreken. Vanmorgen om 6 uur zijn zij namelijk met zijn 2en op vakantie gegaan en ik heb tot maandag de 13e de kids hier, oftewel: ik ben letterlijk 24/7 aan het werk! Gelukkig gaan de kids gewoon naar school deze week (hopelijk geen sneeuwvrij deze week) en heb ik dus nog wel WAT vrije tijd, maar ik ga het dansen zaterdag missen... Vandaag was sowieso denk ik wel de langste dag, omdat ik dus al om 6 uur aan het werk was (en om half 7 al als een slang door de kamer kroop...) en ik het ventje pas om 9 uur op bed hoef te leggen. Gelukkig zijn de meiden er vandaag en vermaken zij het kereltje af en toe ook even, zodat ik wat volwassen dingen kan doen als douchen en deze waarbenjij.nu dus een beetje bijwerken. Moet nu stoppen geloof ik, moet lego battle gaan spelen! Zal vanaf nu weer proberen eens per week na het weekend hier even een verhaaltje te droppen, in plaats van eens in de twee weken 2 verhalen te schrijven.

  • 05 Januari 2014 - 23:39

    Di Mama:

    prachtig Tos, ik herken je stijl haha :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 41327

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: