KERST SPECIAL - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu KERST SPECIAL - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

KERST SPECIAL

Blijf op de hoogte en volg Tosca

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Readington

Waar was ik gebleven... kerstochtend geloof ik? Om 7 uur mocht de 6-jarige uit bed en iedereen wakker maken, en gelukkig had ik daar voorkennis van, dus stond mijn wekker om kwart voor 7 en kon ik om 7 uur gelijk mee naar beneden. Daar kon het uitpakfestijn beginnen. De eerste 3 pakjes die de 6 jarige beet pakte, gooide hij aan de kant terwijl hij riep: "hm, voor Tosca... Ook voor Tosca... Huh, ook voor Tosca!!" Gelukkig heeft hij ook een grote berg kadootjes kunnen vinden voor hem zelf :) Ik had het niet echt verwacht, maar blijkbaar was er ook wat uit te pakken voor mij: een muts, sjaal, 2 paar handschoenen (dankzij gebrekkige communicatie tussen hostsanta's ;), een prikbord, een reisdagboek, een digitaal fotolijstje, een jumping box (jawel, startkabels met accu, zodat je geen andere auto nodig heb, hoe wist santa dat..), een grote theedoos, het hield niet op! Nadat ik even gekeken had wat kids gekregen hadden (de 6-jarige vooral een heleboel lego en een paar skylanders, de 14-jarige een spiegelreflex camera en de 15 jarige dre headphones en meeneem-boxjes, en nog wat kleine dingetjes), ben ik nog even een paar uurtjes terug in bed gegaan. De rest van de dag heb ik binnen met de familie doorgebracht, de 6-jarige helpend met zijn legobouwsels (9+, bijna 1000 stukjes en hij doet het bijna foutloos zelf) en af en toe tv kijkend. 's Avonds heeft moeders lam gekookt, er kwam nog een vriendin van moeders over voor dinner, waarna zij samen met een paar flessen wijn door zakten en ik vroeg naar bed gegaan ben. Donderdagochtend vroeg zou vaders met de 6-jarige en de 14-jarige naar de Niagara falls gaan, moeders zou werken en aan de 15-jarige heb ik geen werk, dus ik zou 2 dagen vrij zijn. Toen ik donderdagochtend om 11 uur beneden kwam, zaten moeders en de 6-jarige beneden! Hij had blijkbaar geen zin om mee te gaan, en moeders geen zin om naar kantoor te gaan... Omdat ze gister goed was doorgezakt, wilde ze graag naar bed en heb ik t jochie bij een vriendje gebracht, waarna ik alsnog naar NYC kon!! Ik had namelijk een missie: een nieuwe Broadway musical zien :D Ik dus in de rij, kijken welke musicals met korting voor vanavond waren, nog eens advies gevraagd aan de ticketservice mensen van wie ik eigenlijk geen idee heb wat ze daar doen, behalve de rij overzien en slap ouwehoeren met hun 7 collega's die het zelfde doen... Anyway, ik kwam uit op Pippin, schijnt mooi te zijn. Het duurde alleen nog even 5 uurtjes voordat het begon, dus heb ik de subway naar Chambers street gepakt, om de esplanade van Battery Park helemaal te lopen bij zonsondergang. Het was lekker rustig in het parkje, want het was stervenskoud, maar toch genoten van een rustig NYC momentje, vond het heerlijk om even alleen rond te lopen. Daarna was het tijd om terug te gaan naar midtown, daar gauw even wat gegeten in de buurt van het theater, iets TE gauw: ik had nog een uur te doden... Toen kwam ik er achter dat mijn telefoon bijna leeg was, niet handig, en waar laad je zo'n ding op, als je midden op Manhattan staat?? Penn Station! Dus ik een paar straten terug naar beneden gelopen om mijn telefoon op te laden (kan toch niet zonder he...), om vervolgens eindelijk naar Pippin te gaan. Het is een heel bijzondere show met veel circus en goochel acts, er zit wel verhaal in (een jonge prins die net klaar is met studeren en nu op zoek gaat naar zijn zin in het leven, op zoek naar dat ene extraordinaire wat hem zo bijzonder maakt), er zit humor in, de muziek is goed, er wordt gedanst, de hele tent wordt LETTERLIJK afgebroken... Ik vond hem geweldig! Vervolgens mis ik natuurlijk nét mijn trein, wacht een uur op de volgende trein, kom bij mijn auto en kom er achter dat ik bijna geen benzine meer heb en de 7 dichtstbijzijnde tankstations allemaal dicht zijn om 1 uur 's nachts... Dus bij de nachtwinkel gevraagd waar ik een open tankstation kan vinden op dat uur, gelukkig nog gered :D Vrijdag ook nog een paar uurtjes gewerkt, en zaterdag ben ik met Mia naar Loeman's geweest, en daarna naar Marshalls, allebei in NJ en vlakbij Mia. Loehman's is een winkel met merkkleding en veeeel korting, soort outlet store. Daar heb ik onverwacht een leuk zwart jurkje voor oud en nieuw gevonden, jeej! Marshall's is een soort Bristol oid, maar dan met wat meer kleding en wat minder schoenen, en ook allerlei huis inrichtingsrommel. Nadat Mia er meer dan 3 kwartier over deed om te kiezen tussen een paar stijltangen en föhns, waren we het zat in die winkel, dus nog even gegeten bij Applebee's en daarna naar huis gegaan.
Zondag heb ik met Sanne afgesproken, een Nederlandse vriendin uit Connecticut. We zijn naar het Museum Of Modern Art (moma) geweest. De toegangsprijs daar is $25,- maar voor studenten $14,-. In principe zijn we allebei geen student meer, maar in feite kwamen we met een willekeurig Nederlands pasje dat we lieten zien, zonder enige moeite als student binnen, yeah! Het museum zelf was wel interessant, raar, maar leuk om te zien dat vooral veel mensen fan zijn van Nederlandse schilders. Lopend door de 6 verdiepingen museum hebben we ondertussen even uitgewisseld wat we denken over onze hostkids, erg leuk om dat eens te doen als twee soort van professionals. Daarna, rond een uur of 3, waren we allebei wel erg hongerig, dus zijn we naar Stardust gegaan. Sanne was daar nog nooit geweest en ik ben nooit tegen goed zingende obers, dus we hadden het prima naar ons zin. Vervolgens hadden we met Mia afgesproken, en zijn we naar een dance social gegaan, vooral bachata en af en toe wat salsa. Sanne heeft vroeger wel gedanst dus kon het wel een beetje en Mia en ik waren vooral bezig met Alejandro, de dansteacher van Piel Canela op zondag. Hij schijnt namelijk achter Mia aan te zitten, en zij vindt hem ook wel leuk, maar hij schijnt een vriendin te hebben, maar we weten dat niet zeker dus moet ze dat nou aan hem vragen... vrouwengedoe :P
We zijn vroeg naar huis gegaan, want ik was niet zo lekker (wéér verkoudenachtig, benauwd...) en morgenochtend moet er weer gewerkt worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 41400

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: