EXTRA - pre kerst - EXTRA - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu EXTRA - pre kerst - EXTRA - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

EXTRA - pre kerst - EXTRA

Blijf op de hoogte en volg Tosca

24 December 2013 | Verenigde Staten, Readington

Na 's morgens mijn rijbewijs gehaald te hebben, had ik de rest van de dag vrij. 's Middags heeft mijn hostdad mcDonalds gehaald, dus mijn zijn allen (behalve mijn hostmom, die was nog niet thuis) gegeten, waarna ik me klaar ben gaan maken om naar Short Hills te rijden, waar ik met Mia de trein naar NYC nam. Plan was deze keer om naar Caché (kasjee) te gaan, waar een danssocial was van piel canela, de dansschool. Het begon om 9 uur met een lesje bachata, waarna de mensen kwamen die het al konden, en men los kon. Er zaten best wat mannen tussen die goed waren in leiden, er zaten leuke mannen tussen, maar er zaten deze keer ook zweterige, 50 jarige mannetjes tussen die 2 koppen kleiner waren dan ik, niet konden dansen of leiden, en dan proberen in je oor te hijgen "I love you"... WHAAAAAAAAH! Terug naar een gozer die minder eng is en beter danst! We zouden de trein van 1:20 uur terug nemen, en die zouden we nét gehaald hebben, als... het niet zo was dat de eerste 3 treinen die moesten komen, vertraging hadden, waaronder die van ons :( De hele vertrekhal stond om half 2 's nachts vol met mensen die naar NJ moesten, en Mia en ik zijn maar in een hoekje op de grond gaan zitten. Een beetje met onze telefoons spelen, kletsen, maar toch wel heeeeeel moe, waren we blij dat we om kwart voor 3 eindelijk met de trein konden, op naar Short Hills en dan naar huis rijden en om 4 uur eindelijk slapen...
De volgende dag een beetje uitgeslapen, en hop weer naar NYC met Mia, deze keer voor danslessen. Er was eerst salsa level 2, maar die heb ik maar gewoon gekeken. Daarna wel salsa level 1 gedaan, maar moest de trein van 4:11 uur al hebben, want moest vanavond oppassen; mijn hostparents hadden een feestje. Dus de hele avond soldaatje/bugbattle/slang/dieren/van alles gespeeld, om 9 uur t ventje maar op bed gelegd en zelf ook vroeg gaan slapen, want...
De volgende dag om 8 uur al in de auto, wederom onderweg naar Short Hills om met Mia met de trein naar NYC te gaan! Deze keer niet om te dansen, maar om in Bryant Park te gaan schaatsen :D We hadden afgesproken met Mariano, een Mexicaan die we kennen van Piel Canela. Hij had al wel eens geschaatst en kwam wel aardig rond, maar voor Mia was het de eerste keer op écht ijs en dat was te zien... De eerste 6 rondjes probeerde ze rond te komen door zich af te zetten op haar ene been, de volgende 4 rondjes op het andere been, vervolgens, na 2 uur, moest de baan worden geveegd, dus hadden we een verplichte break van 10 minuten, maar Mia moest en zou door, dus hop weer op de schaats! Na 3,5 uur schaatsen slaagde ze erin om zonder handen van Mariano en mij vast te houden, voorzichtig met 2 voeten afzettend, een rondje te schaatsen. Inmiddels waren we al laat voor de dansles van 2 uur, dus gauw met zijn 3en even een pizzaatje gegeten bij een van die goedkope pizzatentjes op manhattan, en gauw door naar dansles, bachata deze keer, en van een andere teacher dan die van zaterdag. Op zaterdag is het Joe, op zondag Alejandro. Na bachata gaf hij rueda de casino. Ik had er nog nooit van gehoord, maar Mia leerde me tussen de lessen door even de basisstappen, en gaan! Het principe is in een kring te staan, man/vrouw om en om. Je danst eerst met de ene man, de teacher roept welke pasjes, alles gaat tegelijk, en als de teacher een bepaald pasje roept, maak je je dansje met die ene man af, draai je je om en ga je door met de volgende man. Het is af en toe lastig om te herkennen welke Spaanse woorden met welke pasjes matchen, maar als die man dan maar kan leiden, dan komen we er wel... Na dansen wilden we eigenlijk naar een danssocial, maar die was gecanceld, en we kwamen er achter dat we eigenlijk ook best moe waren, dus lekker de trein naar huis genomen. Daar aangekomen was mijn hostfamily vervolgens verrast dat ik al zo vroeg thuis was, nog even gekletst met mijn hostmom en daarna toch maar vroeg gaan slapen.
Maandag en vandaag waren relaxte dagjes, omdat mijn hostdad vrij is en hij dus meestal voor de 6-jarige zorgt enzo. Gisteren kwam ik tot het besef dat ze hier aan kerstkadootjes doen, en ik dus eigenlijk niet achter kan blijven, dus ik naar de mall, was bang dat de rest van NJ zich vandaag het zelfde realiseerde, maar ik had geluk, het was relatief rustig. Al mijn inkopen dus kunnen doen, vandaag alles ingepakt. Mijn hostmom en vooral mijn hostdad zijn ook al een week bezig met alle pakketjes die binnen komen, in te pakken, mijn hostdad doet al een week allerlei klusjes in en rond het huis, er heerst pre-kerst-onrust in huis. Ondertussen zit ik rustig in de keuken mijn verhalen weer bij te schrijven en mocht ik niks anders hoeven te doen, dan zal ik dalek nog even wat foto's uit zoeken voor op Facebook.

• 24 December 2013 - 22:14

Ada Beerthuizen:

Tosca, dank weer voor je verhalen. Ik wens je Fijne Kerstdagen toe. Vriendelijke groet, Ada

• 24 December 2013 - 23:07

Tante:

Een extra Kerstverhaaltje, dat is een traktatie! Wachtend op je eerste verhalenbundel, laaf ik me dan maar voorlopig aan je toscaupairschotschriften, prachtig!