day one at the family, partying and NYC tour - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu day one at the family, partying and NYC tour - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

day one at the family, partying and NYC tour

Blijf op de hoogte en volg Tosca

16 September 2013 | Verenigde Staten, Chatham

Vrijdagochtend om kwart voor 7 ben ik vanuit mijn kelderkamertje naar boven gelopen, waar de familie al druk bezig was met ontbijten, naar de trein gaan om te werken en naar de schoolbus gaan. Alleen de jongste lag nog te slapen. Die hebben Angela en ik wakker gemaakt, wat te eten gegeven en daarna zijn we met hem meegelopen naar de weg, waar hij door de schoolbus opgehaald werd. Ik heb dus voor het eerst een schoolbus in actie gezien, in de suburbs van NYC ^_^. Toen hij naar school was, even de keuken opgeruimd, de was gedaan, en daarna met Angela mee gegaan naar de Starbucks in Chatham, waar zij vaak met vriendinnen afspreekt die ook au pair zijn en hostkids hebben die naar school gaan. Toen we weer terug waren, wilden we eigenlijk een rondje gaan rijden om mij een beetje te leren in een automaat te rijden, en de omgeving een beetje te verkennen, maar de sleutel van de Volvo was kwijt, dus dat ging helaas niet, dus maar hier gebleven, wat geluncht, gepraat, en om 3 uur komen de kinderen weer uit school. De jongste kroop onmiddellijk achter de computer, en toen ik bij hem ging zitten, zag ik dat hij GTA 4 filmpjes op Youtube aan het kijken was. Toen ik vertelde dat mijn broertje dat speelt, had ik (gelukkig) zijn aandacht en liet hij me de trampoline in de tuin zien. Vervolgens beneden met hem games gespeeld tot het eten, was erg leuk om wat tijd met hem door te brengen!
Na een snelle pizza en een douche, ben ik met Angela mee gegaan om haar vriendin Dani uit de UK (Canterbury!) op te halen, en naar het huis van 4 Geordies te gaan, hier in Chatham. Daar waren nog meer meiden. Iets met bierpong en gezelligheid, blijven slapen, t was een prima eerste vrijdagavond.

De volgende ochtend moesten de Geordies om 8 uur op, ze bleken voetbalcoaches te zijn en vroeger professioneel voetballers te zijn geweest. Ik wist niet eens dat dat hier een betaalde baan is, voetbalcoach... De meiden die bleven slapen, sliepen iig uit tot 11 uur, en we zijn daarna in een echte diner gaan ontbijten. Ze doen daar niet aan licht ontbijten, als je een omelet bestelt, krijg je daar gewoon gebakken aardappels en broccoli bij...
Toen we thuis kwamen, was het eindelijk tijd om een beetje uit te pakken, maar eerst heb ik 2 uur besteed aan het bijhouden van vrienden en familie op Facebook, whatsapp, Skype, texting, mailen... En daarna ben ik écht gaan uitpakken. Er is een mini walk-in-closet, maar die staat helemaal vol met spullen van vorige au pairs die ze niet meegenomen hebben (en heeft toch alleen maar een hanggedeelte), dus ik heb een andere kast genomen voor mijn kleren. Na even douchen zijn we (Angela en ik) naar een dinnerparty gegaan van twee meiden die vrijdagochtend ook in de Starbucks waren. De ene gaat volgende week weg, de andere was jarig. We waren met 7 meiden (allemaal au pairs) en het bleek in een fondue restaurant te zijn, superleuk! We hadden eerst een kaasfondue, en daarna een chocoladefondue, allebei geweldig goed!! Uiteindelijk was het natuurlijk tijd om te gaan stappen, en dat deden we in Morristown (the place to be hier in de buurt). Alle clubs hier sluiten al om 2 uur, wil je later nog iets doen, dan moet je naar NYC. Het stappen was wel oké, en de Geordie jongens waren er ook, maar ik kan nou niet zeggen, dak eraf, vloer eruit, wat een party was dat zeg... om half 3 lag ik weer lekker in mijn keldertje.

Vanmorgen om 11 uur werd ik wakker, kwam er later achter dat dat was doordat het middelste meisje hier een parcours uitgezet had voor de hond (jawel, ze hebben een puppy hier, heel leuk..) in de keuken waar ik onder slaap, en de vloeren zijn van hout... maakte niet uit, ik was toch van plan wakker te worden en wat te ontbijten te gaan zoeken. Toen ik boven kwam, bleek de familie net te gaan ontbijten met zijn allen, dus ik heb even mee gegeten. om kwart over 12 was het voor Angela en mij tijd om te gaan, omdat we naar NYC gingen, eindelijk!! :D Ik ben al bijna een week in de US en heb de city zelf nog niet eens gezien, dus was hoog tijd. We zijn met de trein naar Penn station gegaan vanaf Chatham, en op Summit (treinstation verderop) stapten Julia (meisje die volgende week weg gaat, van het fondue feestje), Catarine (nieuwe au pair van Julia's hostfamily), Marlies (of Liz, Nederlands meisje die jarig was bij het fondue feestje), Linda (ook Nederlands) Sandra (Zweeds meisje) ook in. Op Penn station overgestapt op de subway richting Brooklyn, om vervolgens over de Brooklyn Bridge te lopen!! Vet mooie foto's gemaakt, was heel lekker weer, en daarna naar China town gelopen. De meiden hadden honger, en ik besloot ook nog maar eens het eten in China town uit te proberen. Was beter dan de vorige keer, maar nog steeds niet te nassen, helaas... Daarna zouden we doorlopen naar little italy en daar zou ik Mariska waarschijnlijk ook ontmoeten, maar daar was het een beetje druk en ik kreeg Mariska niet te pakken... Dus zijn we heel Broadway af gelopen, ondertussen wat shoppend, was erg gezellig. Doorgelopen totdat we rond 8 uur weer bij Penn Station uit kwamen. Daar een broodje op de hoek gehaald, aan een tafeltje op Broadway gaan zitten (er zijn daar namelijk grote stukken van de straat afgezet, en die zijn vol gezet met gezellige bistro tafeltjes en -stoeltjes, en plantenbakken) en lekker gegeten. Inmiddels was bijna iedereen al naar huis, maar ik ben met Catarine en Julia nog even een gift shop in gedoken, en ik heb (jawel!) New York SOKKEN gekocht :D Vervolgens was het tijd om om kwart over 9 de trein weer terug te pakken naar Summit, en Julia heeft me weer thuis gebracht. Zij en Katharina wonen op 5 minuutjes rijden hier vandaan, dus ik denk dat ik wel wat vaker met hun (nou ja, met Catarine dan, want Julia gaat helaas weg...) zal optrekken.
Ohw, wat trouwens vet is, mijn hostmom en hostdad hebben treinabonnementen voor de trein naar Manhattan, want daar werken ze allebei, en in het weekend mag ik zo'n abonnement gebruiken, dat scheelt me per roundtrip $20,- ! Dus bij deze bedankt voor dat!!
Nu ben ik net weer thuis, moest nodig dit verhaal nog even schrijven, en morgen om half 7 weer op!

Vanaf nu ga ik misschien wat minder vaak schrijven en niet ALLES meer opschrijven wat ik doe, want dan worden de verhalen zo saai en lang(dradig)... Als jullie meer willen weten, mail/Facebook/whatsapp/fax/telegram maar... Vind jullie reacties op verhalen overigens erg leuk om te lezen, bedankt allemaal!

  • 16 September 2013 - 09:02

    Monique:

    Aaah, eindelijk... New York socks :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 41427

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: