first working week, Mariska en central park - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu first working week, Mariska en central park - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

first working week, Mariska en central park

Blijf op de hoogte en volg Tosca

22 September 2013 | Verenigde Staten, Chatham

Zo, deze week mijn eerste weekje écht werken gehad. Iedere ochtend om 6:45 uur boven (in de keuken) om ontbijt en lunch te maken voor de jongste, hem wakker te maken, de meiden uit te zwaaien, mee te lopen naar buiten met de jongste naar de schoolbus, de was te doen, de keuken op te ruimen, de hond (had ik al gezegd dat ze hier een puppy hebben?) even in de tuin te laten, enz... Vervolgens ben ik vrij tot 3 uur en dan begint het rondrijden, van en naar voetbal, zwemmen, zwemkleding bestellen, ouders ophalen van de trein (hun auto wordt gemaakt).
Dinsdag had ik geluk: Mariska was in de stad en de andere au pair, Angela, vond het goed dat ik wat langer in NYC bleef, dus ik kon om kwart voor 9 de trein nemen, en hoefde pas om half 4 de trein weer terug te hebben. Was zo leuk om haar nog even te zien!! We wisten eerst niet wat te doen, dus zijn maar wat gaan shoppen, en daarna kwamen we op het idee om naar de observation deck van het Rockefeller Center te gaan, en het was heerlijk zonnig en warm bovenop, we hebben er wel een uur gezeten, genietend in de zon, foto's makend. Vervolgens vonden we het wel tijd om te lunchen, en we wisten nog van de vorige keer dat we samen in NYC waren, dat Hend ons een goeie diner had laten zien vlakbij Times Square, waar de obers en serveersters om de beurt een nummer zingen, en waar veel mensen van Broadway hun carrière starten. Daar hebben we heerlijk gegeten, en vervolgens WILDEN we naar de rooftopbar 230 and 5th, maar die was pas om 4 uur open, dus nog even door een winkel gelopen, en daarna was het al weer tijd om naar de trein te gaan, terug aan het werk.
Di, wo en do zijn redelijk drukke dagen qua rondrijden en activiteiten van de kinderen, maar ma en vrij zijn gelukkig redelijk rustig, zo ook gisteren. Omdat we zo'n rustige dag hadden, kon ik de jongste mee naar de klimhal nemen en hem daar wat rond laten klimmen. Ik moest eerst nog laten zien dat ik wel écht kan zekeren, hij was helemaal verbaasd dat ik mijn eigen gordel mee had genomen, "helemaal" vanuit Nederland), en daarna was het goed en mocht ik hem zekeren. T jochie is er best goed in, supersnel en wil zooooo graag boven komen, hij doet het heel goed! Het was echt leuk om iets met hem samen te doen wat we allebei zo leuk vinden, ik gok dat we daar nog wel vaker heen gaan.
Gisteravond moest ik werken, omdat de ouders allebei "in the city" bleven (in NYC dus;). De meiden wilden naar de eerste sportwedstrijd van het seizoen, dus die heb ik om de beurt gebracht, daarna Angela gebracht naar een vriendin, toen de meiden weer op halen (nu wel tegelijk). Ik begon om 8 uur met rondrijden, tussendoor probeerde ik GTST van vorige week even te kijken, en toen om half 11 eindelijk iedereen thuis was en in bed lag, had ik nog steeds die ene aflevering niet afgezien.... Toch maar gaan slapen, want vanmorgen weer vroeg op (jawel, op zaterdag...), want ik moest de kinderen naar de stad brengen met de trein en Katharina kwam ook mee, gezellig!! Toen we de kids bij hun ouders gebracht hadden, zijn wij een rondje gaan lopen langs Bryant park en door Central park, zoooo leuk om daar weer te zijn!! Het was superdruk in het park, en op een groot plein was een chess convent aan de gang, overal stonden tafels met schaakborden erop, leuk dat de stad zo leeft, er is ALTIJD wat te doen ^^. Rond half 1 belde Mia (vriendin uit Spanje, ontmoet op de orientatie, had ik dat al gezegd?) dat ze klaar was met haar pianolessen, en we spraken af bij Penn station om vanaf daar samen te gaan zoeken voor een lunch. We hebben ieder ergens wat gehaald (ik een broodje bij de Subway, die zijn zoooo goed!!), en daarmee zijn we heel relaxt in Bryant Park gaan zitten, gezellig zitten kletsen, en plannen gemaakt voor vanavond. Ondertussen was het tijd om naar de trein te gaan, want Mia moet werken vanavond (babysitten voor haar hostfamily). Vanavond gaan Katharina en ik daar gezellig heen, Mia wakker houden, film kijken met Brownies en popcorn: een echte girlsnight!!

Voor iedereen die foto's wil zien, zie mijn Facebook, omdat er niet genoeg ruimte is op waarbenjij.nu voor al mijn foto's voor een jaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 41435

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: