museum, 9/11 memorial, batterypark and east river - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu museum, 9/11 memorial, batterypark and east river - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

museum, 9/11 memorial, batterypark and east river

Blijf op de hoogte en volg Tosca

30 September 2013 | Verenigde Staten, Chatham

Op zaterdagavond zijn Katharina en ik inderdaad, zoals gepland, naar het huis van Mia in Short hills gereden. We wisten dat ze 4 jonge kinderen heeft in haar host family, maar dat het huis ZO groot zou zijn... Ze woont in een prachtig huis, lijkt wel een kasteel!! Zelf heeft ze een grote zolderkamer MET ramen (oké, klein beetje jaloers..), en we hebben daar, toen de kinderen naar bed waren, relaxt in de woonkamer op de enorme tv (die alle host families waar ik tot nu toe geweest ben, hebben) een film gekeken met zijn 3en, met popcorn en brownies. Toen om half 12 de ouders thuis kwamen, zijn Katharina en ik weer naar huis gegaan, ik reed, en het bleek te GIETEN!! Rustig aan gereden, geen probleem.
De volgende dag was het nog steeds weekend, dus terug naar de city!! Deze keer met Katharina en Anna, een ander Duits meisje, net als Katharina vrij jong, 19 jaar. Katharina en ik naar de trein, we zouden Anna daar ontmoeten. Daar aangekomen, staat Anna al te wachten, op 12 cm hoge hakken!! Wij haar nog eens verteld dat we naar NYC gaan, en dat dat best een grote stad is, maar het was geen probleem volgens haar...
Het plan van vandaag was naar het Metropolitan museum te gaan en dat is gelukt. Ze hebben daar alle kunst die ze konden vinden op een hoop gegooid, ingedeeld in categorieën als "Egyptische oudheid", en "Mediëval art", en "Oceanië", en "modern art". Je zou er dagen rond kunnen lopen, maar na 2 uurtjes waren mijn twee jonge Duitsers het zat, dus maar weer naar buiten, ik kom nog wel een keer alleen terug... Vervolgens wilden ze naar Times Square... Ik woon hier dan nog niet zo lang, maar de drukte op Times Square ben ik nu al zat :( Maar goed, zij nog niet, maar de weg er naartoe kennen ze ook niet. Eerst wilden ze met de subway, maar kom op, je loopt in NYC, dan wil je toch wat zien van de stad? Dus ik ze meegenomen door Central park, niet te snel, want zij met haar hakken... Maar goed, wij uiteindelijk naar de M&M's store, eten in het Hard Rock Café (prima burgertjes hebben ze daar) en daarna terug met de trein, want morgen weer hard aan het werk!

Vanaf deze maandag was Angela niet meer aan het werk, en sliep ze alleen nog hier (of ook nog niet eens..), dus werk ik vanaf deze maandag écht alleen. Dat ging prima, de kids luisteren redelijk naar mij, ze zijn aardig en praten soms zelfs Nederlands. Deze week veel tot laat gewerkt, want de oudste is een goede zwemmer en traint bijna elke dag, en ik moet haar dan om 21:15 uur nog ophalen uit het zwembad hier in de buurt. Gelukkig kon ik woensdag daarvoor wel even naar de wekelijkse au pair Starbucks meeting, want ik wist dat Daniela ook zou komen, en die had ik sinds de clustermeeting van vorige week woensdag al niet meer gezien. Van donderdag op vrijdag was ik weer alleen met de kids, de ouders sliepen in de city, maar ook dat verliep allemaal soepeltjes, op het avondeten (lees:wat rond vliegende broccoli) na. Vrijdagavond nodigde Marlies (voor de mensen hier: Liz, dat is makkelijker uit te spreken, Marlies is natuurlijk Nederlands) me uit om bij haar thuis langs te komen. Ik haar adres in de Garmin geklopt, kom ik daar aan, hele huis al in Halloween stijl versierd... pompoenen overal, grote spinnenraggen overal, een skelet hangend midden in de doorgang van gang naar huiskamer, zelfs op de wc een badmatje met "BOO!" erop... Was erg gezellig om even met Marlies te kletsen, en fijn om even in het Nederlands ervaringen tot nu toe te kunnen uitwisselen.
Zaterdag even geprobeerd een beetje uit te slapen, en in bed blijven liggen lukt prima, maar rond 8 uur is de eerste van de familie al wakker, en met dank aan de houten vloeren, ik ook... Ik wilde eerst vroeg naar de city, maar ik moest wachten tot de Volvo terug was, zodat ik daarmee naar de trein kon, dus uiteindelijk pas om 13:35 uur de trein gepakt. Eenmaal in de city had ik afgesproken met Mia, mijn Spaanse vriendinnetje uit Short Hills. We hebben niet veel gedaan, wat rond gelopen vanaf 66th st. over Broadway naar beneden, gegeten bij Applebee's, nog wat rondgelopen en uiteindelijk om 9:11 uur de trein terug gepakt, moe maar happy om in de city geweest te zijn en het was erg gezellig met Mia.
Zondag wederom geprobeerd uit te slapen, maar dat zit er hier echt niet in, ben ik bang... om 12 uur kwam Katharina mij halen, vervolgens Anna opgehaald en bij de trein ontmoeten we ook Leslie, mijn kamergenootje van oriëntatie uit Mexico. Met zijn 4en de hele dag in NYC geweest. Eerst met de subway downtown gegaan, kaartjes gehaald voor het 9/11 memorial (waarom schrijven ze die datum wel goed? Ze draaien hier de dag en de maand om als ze een datum schrijven, dus maand/dag/jaar, veel verwarrend..), toen een rondje gelopen langs de Hudson, toen naar 9/11 memorial. Was er natuurlijk al een keer geweest vorig jaar, maar zeer indrukwekkend nog steeds. Alle namen van de mensen die omgekomen zijn tijdens de aanslagen op WTC, staan rondom twee enorme watervallen/gaten in de grond gegraveerd en die watervallen zijn precies op de plekken waar de torens ooit stonden. Wat ik nog niet gezien had, is dat ze bij de namen van de mensen die jarig geweest zouden zijn vandaag, rozen gestoken hebben.
De Duitsers waren natuurlijk al snel uitgekeken daar, dus terug naar Battery park, en nu helemaal naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gelopen. Blijkt dat ze het grotere gedeelte van het park op de schop hebben gegooid, is nu een grote bouwput :( Het was zo'n mooi park, ik hoop dat ze er weer zoiets van maken. Vervolgens maar doorgelopen naar de East River, waar we de ferry naar midtown namen. Prachtig uitzicht over de financial district van Manhattan met ondergaande zon (zal zo nog wat foto's op Facebook zetten, als ik tijd heb). Oh, met dank aan de geweldige gids van vorig jaar overigens, die kwam met het briljante plan om 9/11 memorial, battery park en East river Ferry met elkaar te combineren ;). Vervolgens wilden de Duitsers bij de Mexicaan eten, maar ik durfde geen Mexicaans eten aan, dus maar een burgertje weggewerkt (die ook niet geweldig lekker was, maar over de rest van de dag niks te klagen). Daarna was het tijd om naar huis te gaan, want vandaag weer druk aan het werk! Inmiddels is het maandagochtend, de kids zijn naar school, en ik heb eindelijk even tijd om al mijn foto's van afgelopen 2 weekenden te ordenen en weer even een verhaaltje hier te schrijven :)
Let the week begin!

  • 30 September 2013 - 17:10

    Ada Beerthuizen:

    Hoi Tosca, je praat over NYC alsof het Oudewater (of Montfoort) is. Geweldig goed van je zoals jij daar bezig bent. En ga zeker nog maar eens terug naar het Metropolitan, want wij waren eens tien dagen in NYC en hadden het gevoel dat we alleen voor dat museum wel een week moesten uittrekken. Hartelijke groet, Ada

  • 30 September 2013 - 17:37

    Monique:

    Luc en ik gaan straks graag een daagje mee naar het Metropolitan hoor :-)
    Weer een mooi verhaal, hoe liep t af met de steltloopster?

  • 30 September 2013 - 19:09

    Joke K.:

    Wat een leuk verhaal weer Tos! Maarre.... 9/11 is toch ook maand/dag?? 'T was tenslotte 11 september! Dusss.... Blijf aub lekker verhalen schrijven, ik geniet me suf!

  • 01 Oktober 2013 - 03:17

    Tosca :

    Nou ze liep goed af hoor, maar met moeite en niet zo hard... En 9/11 is idd ook een maand/dag, maar ik ben altijd in de war met die mensen, ik denk dan steeds dat ze 9 november bedoelen... Maar ik ga ZEKER nog es terug naar t Metropolitan, hoewel ik niet weet of Luc zich dr zal vermaken, hooguit op de mediëval afdeling?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 41429

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: