So many friends, too much to do, too less time - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu So many friends, too much to do, too less time - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

So many friends, too much to do, too less time

Blijf op de hoogte en volg Tosca

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chatham

Nou, de week was begonnen hoor! Prima gewerkt deze week, ik heb het idee dat ik een beetje door begin te krijgen wat ik wanneer hoe moet doen wil het allemaal gaan zoals ik het wil, en vooral, zoals de familie het wil. Er zit 's morgens inmiddels een soort routine in: 6:45 uur kom ik uit mijn keldertje kruipen, ga naar de keuken waar de meiden zich aan het klaar maken zijn voor school, ik ruim de vaatwasser uit, drink een kop thee, ga de was boven vast halen en zoek die uit, maak een broodje voor de jongste, ga hem wakker maken en klaar maken voor school, loop met hem mee naar de weg voor de schoolbus, loop nog een keer naar de was, ontbijt en douche zelf even, en ga dan bedenken wat te doen tot 3 uur en bedenken hoe de dag eruit ziet NA 3 uur. Wie moet ik waar brengen, hoelaat moet ik dan weg?
Donderdag en vrijdag waren andere dagen dan anders, omdat de ouders thuis waren vanwege omstandigheden. Het is wel even wennen dat ik dan de vaatwasser uitruim, terwijl de rest van de familie koffie leest, de krant drinkt en toe kijkt, maar het is ook wel gezellig om wat mensen in huis te hebben gedurende de dag. Vrijdagavond hadden de oudste twee kinderen allebei vriendinnen over en hielden ze in de kelder overnachting, naast mijn kamer dus... Ik besloot om af te spreken met Daniela (uit Ecuador), bij de Starbucks in Summit. We hebben gezellig bij zitten kletsen, was leuk haar weer te zien. De volgende ochtend had ik in NYC afgesproken met Lucía (uit Mexico), en zij had Laura (uit Colombia) mee genomen. Ze waren beiden nog niet in NYC geweest, dus leek het ze handig om op Times Square af te spreken... Vervolgens wisten ze eigenlijk niet wat ze nu wilden doen, dus heb ik ze maar meegenomen naar Central Park, want het was heerlijk weer (lees:25 graden, zon, hemdje aan en gaan). Toen wilden ze terug naar Times Square, omdat Laura haar tweelingzus Erika daar zou ontmoeten, en Lucía en ik gingen samen verder, nu richting Brooklyn. Daar prachtig langs de promenade gewandeld, over Brooklyn Bridge gelopen en uiteindelijk met andere Lucía (uit Spanje), Maria (ook uit Spanje) en Lydia (ik geloof, ook uit Spanje) afgesproken op Wall street. Maria's hostfamily heeft daar een appartement waar haar hostdad door de weeks gebruik van maakt, en Maria mag dat in het weekend gebruiken. Daar zijn we even geweest, en toen wilden ze China Town zien... Ik ben niet zo'n fan van China Town, want het stinkt er, de sfeer is niet gezellig, de stinkvissen liggen je vanuit hun kraampjes aan te kijken, er zijn (net als in China, schijnt) TE veel mensen, wat een gedoe. Gelukkig wilden ze daarna ook wel naar Little Italy en daar ben ik WEL fan van, want daar is het wél gezellig, zijn veel leuke eettentjes, er lopen knappe Italianen rond, prima buurt! We hebben daar gezellig met zijn 5en pizza gegeten, en ze vroegen nog of ik mee ging stappen en dan bij Lucía (Spaanse) bleef slapen( Spaanse Lucía en Lydia wonen in Brooklyn, en Mexicaanse Lucía bleef bij Spaanse Lucía slapen) maar ik had geen tandenborstel mee genomen, dus ben toch maar met de trein naar huis gegaan.
De volgende dag vroeg op, de trein weer terug genomen, want de Spaanse bende had wel gevraagd of ik dan op zondag wel weer met hen door de stad wilde struinen. Ik had ook al afgesproken met Katharina, want die zag het niet zitten om het HELE weekend met Anna opgescheept te zitten, maar Katharina was niet op tijd voor de trein, dus zij kwam later. Toen ik op Penn Station aan kwam, heb ik voor ontbijt een bagel met creamcheese gekocht, die opgegeten in de subway onderweg naar Spaanse Lucía, er vroegen nog een paar toeristen hoe het subway systeem nou werkt en of ik ze kon helpen met de juiste subway te vinden, en toen voelde ik me toch wel een klein beetje een echte New Yorkse hoor!!
Bij Lucía aangekomen haar huis even gezien, haar hostparents zijn acteurs (jawel, in echte Hollywood films enzo, kan ik verder niks over zeggen ;), dus was leuk even kennis gemaakt te hebben met haar hostdad. Vervolgens zijn we met Spaanse Lucía, Mexicaanse Lucía, Lydia en later ook Katharina en Maria, door Brooklyn gaan lopen, maar het was al snel tijd voor Mexicaanse Lucía om naar haar clustermeeting te gaan. Ze hadden kaartjes voor een Broadway comedy musical: First date. We zouden haar even wegbrengen, en toen we daar aankwamen, bleken er nog kaartjes over te zijn die we goedkoop konden krijgen, dus zo heb ik spontaan mijn eerste Broadway musical (van dit bezoek aan de USA) gezien!!! Waren 7 spelers die veel verschillende rollen speelden, zat erg leuk in elkaar. Humor soms wat flauw, maar goed gezongen, geen bijzondere liedjes maar voor even spontaan een Broadwayshow op de zondagmiddag, was ie wel leuk.
Toen dat afgelopen was, kwam ik er achter dat de Spaanse bende nog niet op Times Square geweest was (behalve Mexicaanse Lucía gister), dus daar nog een half uurtje foto's staan maken, toen wilden ze het Rockefeller Center nog zien, die erg mooi verlicht is, en in de bomen op het square ervoor, zitten inmiddels lichtjes, is een erg leuk pleintje zo.
Toen was het inmiddels tijd om weer naar de trein te gaan samen met Katharina, want vandaag weer vroeg werken... Nadat de kinderen vanmorgen naar school waren, de foto's van dit weekend even uitgezocht (zal er dalek weer wat op Facebook gooien), nu dit verhaaltje schrijven en ondertussen een beetje bezig met voorbereidingen voor over een kleine 2 weken, dan komen mijn mams en broertje uit Nederland deze kant op!!

Voordat ik hier kwam, maakten veel mensen zich zorgen over of ik wel genoeg vrienden/vriendinnen zou kunnen vinden hier. Ik kan deze mensen melden: Maak je liever zorgen of het er niet te veel zijn! Ik heb inmiddels de Spaanse bende, Mia (die ik dit weekend niet gezien heb, omdat ze naar Atlantic City was), hier in de buurt Katharina, Dani en de British guys, Marlies en Linda (de andere Nederlandse meiden uit mijn cluster), Daniela, Leslie... Ik wilde ze allemaal zien dit weekend, en overal naartoe met iedereen, iedereen vraagt ook of ik wat met ze kom doen, maar ik weet niet hoe ik dat manage, al die mensen en al die activiteiten. Het scheelt dat ik een heel jaar hier heb (hoewel, dat is vanaf woensdag a.s. ook nog maar 11 maanden...). Hoe dan ook, ik vermaak me hier voorlopig nog wel!!

  • 07 Oktober 2013 - 18:40

    Simone Kwakernaak:

    Hoi Tosca, weer een genot om je verslag te lezen. Ga zo door en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag! Simone

  • 08 Oktober 2013 - 12:44

    Wilka:

    goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!!

  • 11 Oktober 2013 - 20:56

    Like:

    Hoi Tosca,

    Wat een ervaringen en avonturen allemaal!
    Heel leuk om die te lezen.
    Leuk dat je ook zo'n club vrienden om je heen hebt.
    Heb je ieder weekend vrij om dus met je vrienden van alles te ondernemen?
    Blijf genieten!

    Groetjes Like

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 41434

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: