bezoek en veel gezelligheid! - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu bezoek en veel gezelligheid! - Reisverslag uit Chatham, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

bezoek en veel gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Tosca

30 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chatham

Ik heb een tijdje niets geschreven, omdat mijn mama en broertje er waren, maar ik ga toch zo goed mogelijk proberen te beschrijven wat mijn belevenissen van afgelopen 2,5 week waren:
Wat een weken weer... Ik was de eerste van de twee weken niet zo in mijn hum, maar toch wel goed gewerkt, ik begin ook steeds makkelijker om te gaan met veranderingen in het rooster. Soms vragen ze op de dag zelf nog extra dingen of dingen die anders gaan of niet door gaan, en het lukt nu steeds makkelijker om de dag roostertechnisch rond te krijgen.
Op woensdag had Katharina Leslie en mij uitgenodigd voor een ontbijtje bij haar thuis, en ze had geprobeerd pancakes te bakken voor ons. Ze waren wel niet zo goed gelukt, maar we hebben toch van 10 tot 2 gezellig aan de tafel gezeten, gegeten, gekletst, was erg leuk. Zulke ontbijtmeetings houden we wel vaker, dan neemt ieder wat mee, heel gezellig! Op vrijdag zijn we weer bij de Cheesecake Factory geweest, nu met Daniela, Leslie en Katharina. Was weer supergezellig! De rest van de dag nog rustig gewerkt en helemaal aan het einde van de dag... richting Newark airport om mama en Lucas op te halen :D:D De meiden waren superaardig voordat ik weg ging. Ik was in de kelder bezig met de bedbank op te maken en het grote luchtbed van de jongste zijn kamer te slepen en ook op te maken, zodat Lucas en ik daar konden slapen en mama op mijn kamer. De middelste bood aan om de scheur in een van haar dekens te naaien, zodat we die ook konden bebruiken, gaf me nog een paar van haar kussens, heel lief.
Onderweg naar de airport hield de Garmin er NATUURLIJK mee op, dus maar zo'n beetje op de borden naar de airport gekoerst, ging goed. Eenmaal aangekomen even geparkeerd, gevraagd waar de vlucht van Minneapolis aan kwam, kreeg ik een smsje: ze stonden al buiten op de stoep :O tja, binnenlandse vlucht natuurlijk... Maar gelukkig had ik ze snel gevonden. Hup ingeladen, en zonder Garmin de weg naar huis geprobeerd te vinden. Ging niet in een keer goed, maar niet langer dan 15 minuten gezocht voordat we de juiste snelweg te pakken hadden. Het was al prachtig om rond te rijden in Amerika, met de grote trucks en de grote huizen te zien. Eenmaal bij mijn hostfamily aangekomen, zijn we snel gaan slapen, want wat een reis, Bep...

De volgende dag vroeg op, want met zo'n jetlag ben je ondanks dat je moe bent, op tijd wakker, maar dat kwam goed uit: Op naar NYC!! Een van de auto's van de familie was stuk, dus zij hadden de Volvo nodig en die konden wij dus niet gebruiken naar de trein. Maar geen paniek, gewoon een taxi gebeld, die bracht ons naar Summit, vanwaar we de trein namen. In de trein zat een dame naast mij die ons hoorde praten, en vroeg of we Zuid-Afrikaans spraken. We legden uit dat we Nederlands waren, mij zij scheen wel uit die buurt te komen, en zo zaten we ineens midden in een volle trein richting NYC siyahamba te zingen!! Toen we aankwamen op Penn Station, eerst maar eens de subway "downtown" genomen en daar een stukje rond gelopen. We hadden één koffertje ingepakt voor met zijn 3en voor het weekend, en die hebben we even bij het hotel bij Wall street gebracht, dat mama al voor ons geboekt had. Bleek een goed hotel te zijn, dus op naar wat toeristische attracties: we zijn naar Liberty Island geweest met de boot, daar rond gelopen, foto's gemaakt met het statue of liberty, wat gegeten, en toen weer terug. Je moet als je in NYC bent, toch wel minstens op Times Square geweest zijn natuurlijk, dus hup, met de subway naar midtown, en lichtjes kijken op Times Square. Het was inmiddels al wat donker, dus het was goed te zien. Een van de advertenties was van the Phantom of the Opera, en er stond onder in welk theater het speelt en waar dat dan is. We zijn toch eens even gaan kijken, en ineens stonden we met tickets voor die avond op de stoep van het theater. Nog snel bij de subway een sub (broodje, superlekker!!) gaan halen, en daarna hebben we the Phantom gezien, wauw!! We waren vervolgens zo moe van de dag, dat we samen met alle andere mensen die net een broadwaymusical gezien hadden, de subway ingestapt zijn, op naar het hotel en slapen!
Zondag waren we weer vroeg op, want vóór 10en moet je ontbeten hebben wil je in het hotel ontbijten. We liepen daar binnen en hoorden "goeiemorgen Monique!". Het bleek Lieke Dekker uit Oudewater met haar twee zussen te zijn die in het zelfde hotel verbleven, hoezo toevallig?? Na het ontbijt stond hoog bovenaan het wensenlijstje, het 9/11 memorial te zien. Dus hup in de rij, tickets halen ervoor, en daar rond gelopen. Dit was mijn 3e keer daar, het blijft indrukwekkend om te zien en te beseffen wat daar gebeurd is... Om even bij te komen daarvan, hebben we bij een aardige Mexicaan een heerlijk broodje gehaald en die opgegeten aan de promenade van Battery park, langs de Hudson. We mochten de koffer bij het hotel laten en later die dag ophalen, maar we kwamen toch niet meer downtown, dus we zijn even via het hotel in Wall street gelopen en hebben vervolgens de East River ferry genomen naar midtown. Daar zijn we via Grand Central naar het Rockefeller center gelopen en we waren precies op de Top of the Rock (bovenop het Rockefeller center) net na zonsondergang, maar met 3 lege fototoestellen... We hebben in ieder geval prima genoten van het uitzicht, en gelukkig hadden we nog een paar telefoons met camera. Om het weekend af te sluiten, hebben we beneden aan het Rockefeller center, naast de schaatsbaan maar dan binnen, heerlijk gegeten. Toen was het tijd om weer met de trein naar Chatham te gaan, want mama en Lucas mogen dan uitslapen, maar ik moet de volgende dag om 6:15 uur weer weer werken.
Dat is gelukkig goed gelukt, en de familie is op maandag even goed bijgekomen van het weekend. We hebben niet zo veel gedaan, alleen wat rond gereden in de omgeving, grote huizen gekeken, wat Halloween decoraties op de foto gezet en 's avonds toen ik klaar was met werken, nog even een bakkie thee/chocomelk gedaan bij de Starbucks in Summit.
Dinsdag zijn mama, Lucas en ik naar de Cheesecake Factory geweest, dat wilde ik ze graag laten zien, en het bleek in de smaak te vallen. Ook deze keer 's avonds een full-leaf brewed tea,tall, en een hot chocolate with whipped cream gehaald bij de Starbucks. Wat er op woensdag en daarna gebeurd is (jawel, er is wel degelijk wat gebeurd..), is te lezen in een volgend verslag!!

  • 01 November 2013 - 00:18

    Ada Beerthuizen:

    Tosca, leuk om het allemaal zo te lezen. Het zal nu wel weer een beetje afkikken zijn zo zonder je familie. Maar dan heb je misschien wat meer tijd om ons van je belevenissen op de hoogte te houden ;-). Geniet er maar van ... Vandaag zeker Halloween vieren ?
    Hartelijke groet, Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 41431

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: