vervroegd oud en nieuw - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu vervroegd oud en nieuw - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

vervroegd oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg Tosca

02 November 2013 | Verenigde Staten, Readington

Oke, ik heb beloofd dat ik zou schrijven wat er aan de hand/gebeurd is. Ik ben al een tijdje in mijn hoofd bezig met te bedenken of het gezin waar ik nu woon, nu echt het gezin is waar ik de rest van mijn jaar in Amerika door wil brengen. De reden daarvoor vind ik niet nodig om te delen op internet, die mag je persoonlijk vragen mocht je het willen weten ;) Nog voordat mama en Lucas kwamen, had ik al mijn twijfels, maar toen mama en Lucas kwamen, bedacht ik dat ik hier niet wilde blijven. Lang leve de organisatie APiA, want die optie hebben ze, "niet blijven bij je gezin". Je kunt dan twee dingen doen: 1. Naar huis. 2. In rematch gaan. Optie 1 was geen optie voor mij, ik geloof niet dat alle Amerikanen zo zijn als dit gezin, dus er moet ergens een gezin zijn waar ik het goed mee kan vinden toch? Dus heb ik Stephanie, mijn community counselor, gebeld en verteld dat ik een rematch wil. Dat is een heel proces: de hostfamily moet een nieuwe au pair gaan zoeken, en ik een nieuw gezin. Ik mocht daarvoor opgeven wat voor gezin ik zou willen. Ik heb aangegeven dat ik wat kleinere kinderen zou willen, in de buurt wil blijven van NYC, GEEEEN hond wil, en dat ik het verder wel goed vind. De community counselor gaat dan andere community counselors (irritant woord om te typen..) bellen om te vragen of zij nog rematch gezinnen hebben die in dat profiel passen, en dan bespreken ze waarom er gerematcht is en of dit wel goed zou lopen. Als ze besluiten dat dat zo is, geven ze de contactgegevens van de au pair aan het gezin en mogen zij besluiten om te bellen of niet. Dat hele proces mag ongeveer 2 weken duren. Heeft een au pair dan nog geen gezin gevonden, dan gaat optie 1 alsnog gebeuren: dan moet je naar huis...
Omdat ik in rematch en dus weg zou gaan, konden mama en Lucas niet blijven bij het gezin, dus zij verbleven elders, maar in de buurt. Woensdag, donderdag en vrijdag heb ik nog wel gewoon gewerkt, het gezin was ondertussen bezig een nieuwe au pair te vinden, terwijl Stephanie probeerde een nieuw gezin voor mij te vinden. Iedere ochtend en avond kon ik gelukkig wel gewoon met de auto naar mama en Lucas toe, en samen nog wat leuke dingen gedaan. Donderdag nodigde Katharina ons uit om mee te doen met pumkin picking en daarna carving, dus dat hebben we gedaan, was heel leuk. Vervolgens met Daniela, Lucas en mama nog maar eens naar de Cheesecake Factory, het is er ook zo gezellig :) Vrijdagochtend hebben mama, lucas en ik om 9 uur de trein genomen naar NYC. Plan was om naar Central park te gaan en fietsen te huren, en dat is goed gelukt! We zijn langs het kasteeltje van Gargamel uit de Smurfenfilm gefietst (naja, het staat op een heuveltje waar je alleen met de trap kan komen, dus sjouwen met je fiets..), langs de promenade gefietst, prachtige kleuren gezien van de bomen, was geweldig! Daarna was het voor mij tijd om weer terug te gaan naar Chatham, want ik moest nog wel even werken. Om 7 uur 's avonds kon ik gelukkig de trein weer terug naar NYC nemen en Lucas en mama stonden al op mij te wachten op Penn Station. Zij hadden ook een prachtige dag gehad, waren op het Empire State Building geweest, hadden een poging gedaan om de Stock Exchange te bekijken, want daar was mama vroeger met Bernadette ook geweest, maar deze bleek al sinds 2001 dicht te zijn... Toen we elkaar gevonden hadden op Penn Station, hebben we even een broodje gegeten en zijn we daarna lekker naar het hotel in Brooklyn gegaan. Bleek ook weer een prima hotelletje te zijn, en makkelijk te bereiken met de subway.
De volgende dag zijn we met de subway naar net voor de brooklyn bridge gegaan, zodat we er overheen konden lopen, was weer prachtig. We hadden gelukkig lekker weer, maar het woei wel hard deze keer, woeien bijna van de brug af! Vervolgens wilden Lucas en mama wel graag naar China town, dus vooruit, daar even doorheen gelopen, en het was wel leuk, omdat mama een boek heeft over NYC en allerlei weetjes had, zoals "dit is het hoekje waar de afrekeningen uit de onderwereld plaats vonden vroeger"... En dan kijk je naar links en zie je daar 4 funural houses op een rijtje. Nog even langs de stinkvissenkraampjes en winkeltjes gelopen en daarna zijn we little italy in gelopen, daar vind ik het veel gezelliger! We hebben in een gezellig restaurantje gezeten, eerst een tijd aan de bar bij barman Paul uit Albanië, we hadden een leuk praatje met hem en besloten er ook wat te eten. Toen door China town gelopen richting de subway, en onderweg kwamen we nog een Red Mango tegen, daar kun je heerlijke frozen yoghurt halen, dus dat maar gedaan. Word je moe van, van zo'n dag, dus lekker terug naar t hotel gegaan, nog een potje gekaart en daarna gaan slapen. Lucas heeft een leuk kaart spelletje, Presidenten, wat hij geleerd heeft op de badminton, en we speelden dit deze week iedere avond voor het slapen gaan nog even een paar potjes, geweldig!
De volgende dag uitgecheckt, en de hele dag met de koffer op sjouw, want dit hotel was te ver om later de koffer nog op te halen. Maar het was niet erg, want we hadden een relaxt dagje: de subway naar central park gepakt, daar lekker op een rots de bagels opgegeten die we 's morgens bij het ontbijt meegenomen hadden, en daarna heerlijk in Central Park rond gelopen. Vervolgens wilden we naar het Metropolitan, maar daar kwamen we niet in met koffer, dus mama en Lucas hebben even binnen een rondje gelopen, we hebben een rondje Starbucks gedaan en zijn vervolgens terug naar het Rockefeller center gegaan met de subway om daar nog even op het schaatspleintje te kijken en te eten waar we vorige week ook aten, heel gezellig, als afsluiter van het weekend. Toen was het tijd om terug te gaan naar New Jersey, morgen tóch weer werken...
Maandag en dinsdag inderdaad nog gewerkt, maandag nog één keer bij de cheesecake factory geweest met mama en Lucas en toen was het al weer tijd ze naar Newark Airport te brengen. De 10 dagen zijn veel te snel gegaan en het was geweldig leuk dat ze er waren en dat ze alles hebben kunnen zien hier.
Op die zelfde dinsdag kreeg ik een uitnodiging van een gezin uit Branchburg, of ik woensdagavond misschien bij ze langs wilde komen om kennis te maken. Branchburg is maar 30 minuutjes van Chatham, geregeld met mijn huidige gezin dat dat kon, en woensdag ben ik er heen gegaan. Het bleek een aardige Afro-Amerikaanse vrouw te zijn ,et 2 dochters van 14 en 15 jaar uit haar vorige huwelijk, samen met haar man uit Nederland, en hun 6 jarige zoontje. Ik heb een rondleiding gehad in het huis, en we hebben een tijdje gepraat, gelachen, het leken me erg aardige mensen.
Donderdag kwam de nieuwe au pair voor het gezin in Chatham (naja, kwam, ik moest haar halen..), en voordat de kinderen thuis kwamen, heb ik "mijn" kamer leeg geruimd en schoon gemaakt voor haar. Ik woonde vanaf toen in de kamer ernaast, in de kelder op de bank met mijn koffer ernaast... Donderdag was het ook Halloween, maar daar hebben we niks aan gedaan, ivm de rematch. Ik heb de nieuwe au pair mee genomen om koffie te drinken in de Starbucks in Summit, en dat was genoeg voor haar.
Vrijdag was mijn laatste dagje werken. Eerst de kinderen naar school doen, toen rond rijden met de nieuwe au pair om haar de weg te laten zien en daarna had ik een afspraak met een gezin uit Colts Neck, NJ. Dat is te ver rijden voor mij (ik mag immers niet zo ver met deze auto, die is te oud daarvoor), dus kwamen zij naar Starbucks in Summit. Een tijdje met ze gepraat. Aardige mensen, zij is Italiaans, hij Amerikaans, erg gelovig gezin, drie kinderen met dubbele namen, hadden een nieuwe au pair nodig omdat ze de andere weg gestuurd hebben omdat ze haar niet vertrouwden en ze niet veilig en schoon werkte. Ik heb daarna besloten om met het gezin te matchen die in woensdag ontmoet heb, omdat het daar het beste mee klikte. De oude hostfamily had al aangegeven dat zij het oke vonden dat ik dit weekend zou verhuizen. Ik heb dus alles in gang gezet, Stephanie gebeld om te vragen of zij alles wil regelen en 's avonds kreeg ik een mailtje met daarin het telefoonnummer van mijn nieuwe hostdad. We hebben even gebeld en afgesproken dat hij mij zaterdagochtend om 11 uur zou komen halen. Toen was het tijd om ons klaar te maken, Linda en Marlies (jawel, Nederlanders) hadden gevraagd of we (de nieuwe au pair, Lenka uit Tsjechië, en ik) mee gingen stappen. Er ging ook nog een Zweeds meisje, Victoria mee. Dat was in een soort Ierse bar met een een after Halloween party, maar gelukkig waren we niet de enigen die niet verkleed waren. Was wel erg gezellig. Vanmorgen was het eindelijk tijd om de koffers te pakken, maar niet voordat ik de kids gedag gezegd had. De jongste vond het in ieder geval erg jammer dat ik weg ging, ik ga hem ook wel missen... Maar nu op naar een nieuw avontuur!
Op de weg naar mijn nieuwe huis hebben we even een simkaartje gekocht voor mij, die werkt gelukkig in de telefoon die ik van Bernadette gekregen heb, dus ik heb nu (eindelijk :D) weer een telefoon met internet!! Thuis (gek, het voelt al thuis na 4 uurtjes hier..) aangekomen heb ik even mijn koffer uitgepakt, even geluncht en nu zit ik al 3 uur dit verslag te typen en wat vrienden zowel uit Nederland als hier in de buurt, op de hoogte te brengen van de verhuizing. Dit verslag is inmiddels lang zat, en ik zit hier lang zat, dus tijd om eens te gaan kijken beneden bij mijn nieuwe hostfamily :)

  • 02 November 2013 - 22:10

    Ada Beerthuizen:

    Hoi Tosca, dat zijn grote veranderingen in een korte tijd. Maar de manier waarop jij de zaak aan- en oppakt geven vertrouwen voor de rest van je verblijf in Amerika. Dat komt vast helemaal goed ... Ik hoop dat na de minder goede start (begrijp ik) in de VS je het nu helemaal getroffen hebt. Vanavond je moeder gezien op TV. Vriendelijke groet, Ada

  • 03 November 2013 - 00:15

    Elisabeth:

    Dappere dodo, een stap zetten als deze vergt veel moed, chapeau! En ik ben heel blij voor je!!!!
    Geniet van alle moois en wees ook maar een beetje erg trots op jezelf, dat je dit hebt gedaan.
    Liefs! En veel plezier bij je nieuwe gezin. Elisabeth

  • 03 November 2013 - 00:15

    Elisabeth:

    Dappere dodo, een stap zetten als deze vergt veel moed, chapeau! En ik ben heel blij voor je!!!!
    Geniet van alle moois en wees ook maar een beetje erg trots op jezelf, dat je dit hebt gedaan.
    Liefs! En veel plezier bij je nieuwe gezin. Elisabeth

  • 03 November 2013 - 01:21

    Monique:

    Je bent een kanjer!

  • 03 November 2013 - 12:09

    Ellen:

    Heel goed gedaan van jou.
    Hopelijk gaat t nu bij t nieuwe gezin beter.
    Succes en plezier

  • 03 November 2013 - 14:45

    Margré:

    Ha Tosca,
    Heel veel succes bij het nieuwe gezin.
    Ik lees je "verhaaltjes" met plezier.

  • 04 November 2013 - 12:23

    Joke:

    Nou, wat een verhaal weer! Stoer van je om deze stap te zetten hoor! Vind het erg moedig van je!
    Wens je veel plezier bij je nieuwe gezin!

  • 05 November 2013 - 11:24

    Simone Kwakernaak:

    Wauw wat een stoere en moedige stap zeg! Ik wens je veel gezinsplezier bij je nieuwe gezin en lees graag je verdere nannyverhalen.

  • 12 November 2013 - 19:17

    Wilka:

    Ha Tosca! Deze blog had ik even gemist!! Goed van je dat je deze stap hebt gezet! Hoop dat de nieuwe family beter bevalt!! Ik ga nu even je volgende blog lezen, om te kijken of je nieuwe family beter bevalt! groet Wilka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 41436

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: