Musical Chicago en bevriezen op de Brooklyn Bridge - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu Musical Chicago en bevriezen op de Brooklyn Bridge - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

Musical Chicago en bevriezen op de Brooklyn Bridge

Blijf op de hoogte en volg Tosca

30 November 2013 | Verenigde Staten, Readington

De week na de Cristmas Spectecular prima door gekomen. Ik ben deze week begonnen met het leren voor mijn New Jersey rijbewijs. Op internet heb ik de manual gevonden, die ben ik helemaal aan het doorlezen. Ik heb van andere au pairs vooral de tip gekregen dat boek één keer door te lezen, en dan écht te leren door oefentests op internet te maken. Ik heb gelukkig van Mia al een paar websites gekregen daarvoor. Maakt het niet minder saai... De regeltjes zijn veelal het zelfde, maar in het boek beginnen ze met hoe je moet zitten, hoe je je spiegels af moet stellen, dat het belangrijk is om... zzzzz.... Het is lastig om daar de aandacht bij te houden, maar ik doe mijn best. De test zelf kun je overigens maken wanneer het je uit komt, je rijdt gewoon naar het locale CBR en roept dat je de test komt doen. Ik ben van plan dat ergens in de week na Thanksgiving te gaan doen.
Mijn hostdad was deze week t/m donderdag op zakenreis en mijn hostmom was op woensdagochtend al vroeg de deur uit. Mijn 6-jarige hostkid was het blijkbaar op dat moment ergens niet mee eens, want ik werd wakker van mijn hostmom die de garagedeur open deed, en daarna een enorm geschreeuw. Het bleek mijn hostkid te zijn die buiten stond te schreeuwen naar zijn moeder: Ze had hem niet genoeg gedag gezegd... Het kostte me een half uurtje om hem weer helemaal te kalmeren, maar was wel blij dat dat überhaupt lukte.
Op vrijdagmiddag had de 15-jarige een filmpje gemaakt van de 6-jarige, waarin hij zijn moeder met zijn liefste gezichtje vraagt of we vanavond alsjeblieeeeeft uit eten gaan. Dat filmpje is naar moeders gestuurd en ja hoor, toen moeders thuis kwam uit werk, bleek uit eten gaan geen probleem. Mijn hostdad zou de rust toch wel waarderen volgens moeders, dus de meiden en t jochie ingeladen, en hup naar de mall. Daar hebben we eerst de 15-jarige haar tweede oorbellen laten schieten, en daarna zijn we uit eten geweest. Het is erg leuk om te zien dat de mall al helemaal in kerstsfeer is, en santa zit ook echt in een grote stoel naast de kerstboom, de kindjes mogen op schoot en op de foto, en mogen vertellen wat ze willen hebben van santa, heel leuk om te zien.
Op zaterdag ben ik weer NYC gegaan, deze keer had ik afgesproken met Sanne (Nederlandse:). Zij had nog twee vriendinnen mee, van wie er ééntje jarig was. Die wilde graag naar een echte musical, en we stonden nou eenmaal toch op Times Square, want ook zij vonden dat een handige plaats om af te spreken... In ieder geval, we hebben maar kaartjes gekocht voor Chicago, zijn bij Friday's even wat gaan eten en hebben daarna Chicago dus gezien. Prachtige show, heel ander genre dan ik tot nu toe gezien had, zowel muziek als dans erg goed en leuk om te zien. De hoofdrolspeelster was ook onwijs goed in dans, alleen had ze van mij haar mond niet open hoeven doen... Ze waren blijkbaar vergeten haar te leren zingen :( Gelukkig waren er nog meer mensen in de cast, en die maakten veel goed. Na de show wilden ze natuuuuurlijk de M&M store in, daar moesten we verdorie nog voor in de rij staan ook!! En vervolgens door naar de ToysRus... Dat soort winkels wil je in deze tijd van het jaar niet.. Het is koud buiten en loopt tegen het kerstseizoen aan, dus de winkels op Times Square zijn bomvol, je loopt er langzaam doorheen, kan nét niks zien... En daarna wilden zij naar huis, dus ben ik na een rondje lopen en een poging om Mia te bereiken, maar naar huis gegaan.
Zondag had ik afgesproken met Erika en Laura, de Colombiaanse tweeling. Laura heeft nog altijd geen nieuw gezin en het begint nu wel spannend te worden, want de community counselors beginnen langzaam over een ticket naar huis te praten... En omdat Erika en Laura nog maar heeel weinig van NYC hebben gezien (eigenlijk alleen Times Square, omdat ze weten waar dat zit, en ze zijn een keer verdwaald met de subway, waar dat weten ze niet), heb ik besloten ze wat meer van NYC te laten zien. Natuuuurlijk op een dag dat het ijskoud is, maar het zou Laura's laatste weekend in de US kunnen zijn, dus à la... Eerst heb ik ze Little Italy laten zien, toen mee gesleurd door China Town (zij waren het gelukkig met me eens, heb je dat een keer gezien, dan is dat meer dan genoeg), en vervolgens wilden ze toch écht, ondanks het weer, de Brooklyn Bridge lopen. Deze keer hebben we hem dus van Manhattan naar Brooklyn gelopen, hij was weer prachtig als altijd, een stuk rustiger dan ik gewend was (ja, dit was mijn 4e keer in nog geen 3 maanden, dus ik mag zeggen, gewend), en gruwelijk koud. Aan de overkant aangekomen gelijk de metro gezocht richting Wall Street, ook dat hadden ze nog nooit gezien. Bij de bull was het nu het rustigst ooit, waarschijnlijk omdat het zo koud was. Vervolgens vond de tweeling het tijd om weer naar huis te gaan, maar ik nog niet, dus Mia opgezocht in haar dansstudio, vlak bij Penn station. Zij had wel zin om nog samen ergens te eten, en Spaanse Lucìa was ook in de buurt, dus mijn zijn 3en in het eerste de beste enigszins uitziende restaurant (het was koud, en zeker voor twee Spaanse meiden..) lekker en gezellig gegeten en bijgekletst. Toen was het tijd om met de trein naar huis te gaan. Dan wel een rustig weekje voor de boeg, was niet zo lekker, dus snel gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 41431

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: