EXTRA - Thanksgiving special - EXTRA - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu EXTRA - Thanksgiving special - EXTRA - Reisverslag uit Readington, Verenigde Staten van Tosca - WaarBenJij.nu

EXTRA - Thanksgiving special - EXTRA

Blijf op de hoogte en volg Tosca

30 November 2013 | Verenigde Staten, Readington

*Dit is een extra uitgave van mijn waarbenjij.nu-blog vanwege Thanksgiving*
De maandag van deze week begon niet best: Werd om 6:45 uur wakker (das sowieso niet best, maar hoort nou eenmaal bij het leven van een au pair, is bijna luxe zelfs) met een dikke keel, zere oren, slappe benen... Toch maar gewoon gewerkt, was blij dat het een gemakkelijk ochtendje was, en daarna maar geslapen tot een uur of 1. Toen vond ik het tijd om op zijn minst IETS productiefs gedaan te hebben vandaag, dus de waarbenjij.nu van 2 weken geleden geschreven. De middag wel weer gewoon gewerkt, maar 's avonds vroeg naar bed...
Op dinsdag ging het ietsje beter, ik ben wakker gebleven nadat de 6-jarige naar school was. Na een rustig en klein ontbijtje, heb ik al mijn energie bij elkaar geraapt en ben ik naar de Wallmart gereden hier in de buurt. Daar heb ik een klein relaxpakketje voor Mia samengesteld, een kadotas met "happy birthday" erop en happy birthday vloeipapier gekocht. In de auto heb ik alles ingepakt en toen naar Mia gereden, ze was jarig vandaag!! Ik wist dat ze in principe gewoon moest werken en ze het niet echt vierde, maar toen ik daar aan kwam (in principe met alleen het plan om het kado even af te geven), vroeg haar hostmom Stephanie me binnen en legde ze uit dat Mia net even naar de nagelsalon was. Stephanie had haar daar heen gestuurd om even verwend te worden op haar verjaardag. Ik heb even gewacht op Mia en toen ze kwam heeft ze het kado uitgepakt en hebben we even bijgekletst, thee gedronken, ze was erg blij en verrast dat ik kwam. Ik dacht, is toch leuk als je eigen familie niet kan komen omdat je aan de andere kant van de plas zit, als dáár dan in ieder geval iemand aan je denkt. In de middag ben ik met de 14 jarige naar de mall geweest, die had een nieuwe jas en jurk nodig voor morgenavond, die ik ben gaan kopen met haar. Was leuk om even met haar daar te lopen en wat rond te shoppen. Thuis aangekomen vroeg de 6-jarige of ik hem wilde leren rainbow looms te maken. Ik heb eigenlijk geeeeeeen idee of dit ook een hit in Nederland is, maar het kleine felgekleurde elastiekjes die je aan elkaar knoopt tot een armbandje. Het is hier erg populair vooral onder meiden, ook wel voor jongens, maar vooral ook oner au pairs die ze maken voor hun hostkids. Je hebt allerlei patroontjes die je kunt maken, en ik ben een aantal weken geleden begonnen met de meest simpele. Erg leuk om te doen.
Op woensdag voelde ik me weer wat minder goed dan gister, nog steeds een beetje ziekig, maar niet ziek genoeg om in bed te blijven, dus gewoon gewerkt. Omdat het de volgende dag Thanksgiving was, hadden de kinderen maar een halve dag school. Vooral de 6-jarige was daar heeeel blij mee. Om 2 uur was mijn hostmom al thuis, en om 3 uur mijn hostdad ook. De meiden gingen met hun moeder en een vriendin van hun moeder naar de opera in NYC. Die vriendin had een hondje bij zich (formaat over-het-dak-schop-hondje), Spike. Het bleek dat Spike een weekendje blijft logeren hier, omdat t baasje morgen een weekendje weg gaat. Dus hoera, we hebben weer een hond.. gelukkig is deze een stuk makkelijker: springt niet, blaft niet, hoeft niet uitgelaten te worden, vreet niet alles wat los en vast zit op... Vooruit, voor een weekendje moet het best kunnen. Omdat de meiden en mijn hostmom er niet waren, zou ik koken vandaag. Mijn hostdad (een Nederlander dus :) kwam met zakjes nasi en pindasaus uit de pantry (voorraadkast) gelopen gister, dus ik heb daar vandaag boodschappen voor gedaan, en heerlijke nasi met pindasaus gemaakt. Alleen mijn hostkid kon het niet zo waarderen: de kip was wel lekker, de rijst ook nog wel, maar de peanut sauce.... bleh... Ook deze avond weer vroeg naar bed, want morgen heeeeeeel vroeg op....
De wekker ging donderdag al om 5:15 uur namelijk!!! Snel mijn spullen bij elkaar gepakt en in de auto gesprongen naar Short Hills. Daar de trein genomen, op Penn Station Laura en Erika ontmoet en samen geprobeerd naar Columbus Circle te komen, daar was Mexicaanse Lucìa namelijk. Allleen stond zij al om 6:30 uur daar om maar op tijd te zijn, en wij proberen er nog op te komen om 8:15 uur, dat ging niet meer. Dus zijn we doorgelopen naar 58th St&6th Av. Om 9:00 am zou Macy's Thanksgiving Day Parade namelijk beginnen. de gehele route (van 77th St t/m 39th St, langs Central park en dan op 6th Av naar beneden, naar Macy's. Het was ongelofelijk druk, de halve stad was afgezet en de halve staat leek uitgelopen, dus we stonden met 6 of 7 mensen voor ons op de stoep onder een steiger, dicht op elkaar gepakt. Nou ben ik zo'n lange Hollander en kon ik het wel aardig zien, maar Erika en Laura zijn maar kleine Colombiaantjes... Toen het begon, drukte iedereen zich gelukkig naar voren en kregen we wat beter zicht. Na een uurtje vonden de eerste paar rijen het blijkbaar te koud, de een na de ander vertrok, waardoor we uiteindelijk bijna vooraan stonden. Behalve een paar Aziaten die gezellig met hun ipad foto's namen die ze "heel hoog" in de lucht hielden, waardoor ik, elke keer als er iets nieuws om de bocht kwam, met een ipad voor mijn hoofd stond... Oplossing was gauw gevonden: vrienden worden met die mensen, gezellig met ze praten. Na bijna 2,5 uur parade (voor foto's, zie Facebook), kwam EINDELIJK santa, die de parade afsluit. Men stond dan ook al een half uur te roepen: "Santa, santa, santa.... Is santa almost here yet?"
Uiteindelijk hadden Laura en Erika na de parade afgesproken om alsnog Lucìa te ontmoeten, en nadat ik die ook even gedag had gezegd, zijn zij de stad in gegaan en ik heb de trein van 12:49 uur genomen. In de trein barste het van de families die andere familieonderdelen gingen bezoeken, iedereen zag er tip-top uit met jasje-dasje-tasje-strikje, jurkje, kindjes met gepoetste schoentjes en netje kleertjes...

Ik was uitgenodigd bij Mia thuis voor Thanksgiving dinner, om 2 uur al!! Mia heeft 4 hostkids, van 1, 2, 7 en 9 jaar. De opa en oma waren er al toen ik kwam. Opa zat American footbal te kijken, oma het 1-jarige meisje snacks te voeren, Mia de 7-jarige te vermaken met de ipad, moeders was druk in de keuken... Er hing een relaxte sfeer, een wij-moeten-niks-vandaag-en-doen-dat-heel-goed-sfeer. Rond 3 uur was ook de 2-jarige wakker, dus het was tijd om aan tafel te gaan (wat een tijd...).
De diningroom was prachtig, mooie grote gedekte tafel met kleedjes en kaarsen en bloemen en borden met 3 rijen bestek, glazen, plekjes voor de kinderen om te zitten.... Eerst hebben we pompoensoep gegeten, en daarna was het tijd voor DE kalkoen. Die had vaders al in de keuken in stukjes geneden, dus die heb ik dan helaas niet gezien, maar zeker wel geproefd! De oma vroeg of ze voor me kon opscheppen, dat is dan beleefd enzo, dus ik van ja hoor... Vervolgens kreeg ik een schepje van alles: Mashed cellery, sweet potatoes, stuffing (ik dacht vooral, ziet er uit als apple crumm, maar wat is DIT??? bleek brood kruim te zijn met appel en worst), nog een andere stuffing maar dan vegetarisch, spinazietaart met ei, cramberrysaus, appelmoes, en natuuuuurlijk turkey, mét cognac gravy. Een chique rode wijn erbij, gezellig kletsen, spelen en lachen met de kinderen....
Om half 5 kwamen er nog wat vrienden van de familie op bezoek, met hun kinderen, en rond half 6 was iedereen wel uitgetafeld en klaar. Mia en ik hebben de kinderen mee naar beneden genomen, waar ze een enorme speelkelder hebben met genoeg speelgoed om een kinderdagverblijf te voorzien. Na even spelen hebben Mia en ik de jongste in bad en naar bed gedaan. De andere kinderen waren ondertussen in de woonkamer aan de tafel bezig met gingerbread houses te maken en te versieren. Dat zijn huisjes gemaakt van gemberkoek, die je aan elkaar plakt met icing, en vervolgens versiert met gekleurde snoepjes. Ik had er voor Mia ook eentje gekocht, maar dan een trein, die hebben Mia en ik samen gemaakt. Toen die klaar waren, was het tijd voor het dessert, het was inmiddels ook al een uur of 7. Dessert bestond uit appeltaart, spicy peren taart of pompoentaart, ijs en chocolat chip cookies, met koffie of champagne of wijn of allemaal. Na het dessert wat Mia officieel klaar met werken en zijn we naar boven gegaan. We hebben op haar kamer (ze heeft een zolder kamertje en het huis is heeeel oud, dus het was er heeeeeel koud) nog even een filmpje gekeken. Na nog even kletsen, zijn we lekker gaan slapen.
Vanmorgen werd ik om 7 uur heeeel even wakker van Mia, zij moest vandaag gewoon werken. Ik was vrij, omdat het op de vrijdag na Thanksgiving gebruikelijk is dat veel bedrijven dicht zijn en er dus niet gewerkt wordt. Deze vrijdag wordt ook wel Black Friday genoemd, omdat de mensen dan beginnen met kerstinkopen te doen, winkels gaan stunten met kortingen, nog meer mensen hun kerstinkopen gaan doen, enz... De eerste winkels hiervoor waren vannacht al om 12 uur geopend. Gelukkig mocht ik van Mia nog wel even slapen, dus om 9 uur uiteindelijk aangekleed en naar beneden gegaan. Mia was met de kleintjes helemaal beneden in de kelder. Ik ben haar daar een beetje gaan helpen. We zijn zelfs nog even met ze naar buiten geweest, erg leuk! Rond 12 uur ben in terug naar huis gegaan en ben ik de hele middag bezig geweest met foto's op mijn laptop te zetten, uit te zoeken welke er op Facebook moeten, en mijn waarbenjij.nu's bij te schrijven. Misschien volgt er nog een korte waarbenjij.nu na het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 41428

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 09 September 2014

Au pair in de USA

Landen bezocht: